søndag den 29. december 2013

Skærebede, part 2

Jeg er så småt begyndt at forberede frø til mine føromtalte skærebede. Jeg vil gerne have sommer blomster så tidligt som muligt. Så jeg går igang med at så indendørs i januar. Frøene er indkøbt og klar til at komme i jorden. Jeg har købt frø fra Netto, på nettet fra Frøtorvet, Bodilkat og Zimtrade samt stauder fra Lundhede planteskole.


I den blå skærehave skal der være alt fra hvid Løjtnantshjerte, Natviol og Ridderspore til Asters, Løvemund, Stolt kavaler, Klokkeblomst, Lathyrus og Salvia. 

I den røde skærehave skal der være alt fra Snebolle og Løvemund til Guldvalmue, Zinnia, Vortemælk, Lathyrus og Solhat.

I september blev stauderne sat i bedene og tulipan løg lagt. Jeg har købt tulipan løg fra Zimtrade i blålige og røde nuancer til hvert bed.

Det hele er optegnet og noteret i min havedagbog fra Moleskine. Jeg havde ikke hørt om den dagbog før, da jeg fik den foræret af min yngste datter. Men den er genial. Den er simpelthen delt op i forskellige afsnit til et hvert have formål. F.eks besøg, havelog, redskaber og potter samt designs.




Det er skønt, at tænke på alle de dejlige buketter, der skal bindes af skærebedenes blomster!

God søndag.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar