tirsdag den 17. december 2013

Juletræ

Jeg ville have vist mit juletræ idag. Men jeg er ikke blevet færdig, er desværre løbet tør for silkebånd. Jeg må have købt mere imorgen. Juletræet skal være i samme farver som adventskrans, kalenderdekoration og julebordet den 24 december: sort, grøn og guld.


Jeg har i år valgt at sætte grønt silkebånd i alle mine Georg Jensen juleuroer samt i glaskugler i guld og grønt. Alle juleuroer har vi fået af min mands moster ( bliver 102 år til marts ) fra 1993 til 2007 siden har jeg selv købt dem.  Det er jo svært at stoppe, når man har fået så mange. Især i år er den, synes jeg, særlig fin, en engel skabt af modedesinger Malene Birger. Det er ikke altid jeg bruger dem på juletræet. Sidste år hang de på rad og række mellem vores to stuer med røde bånd i. Men der havde jeg tillige lavet en traditionel adventskrans i gran med røde og hvide bånd. Juletræet var med røde glaskugler, flettede hjerter i glanspapir samt dannebrogsguirlander.
Men i år er det lidt mere dramatiske farver. Jeg håber at kunne vise det færdige resultat i morgen.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar