torsdag den 12. december 2013

To favorit roser


Sidste indlægs billeder var nok ikke så spændende, de tomme nylagte skærebede. Så idag synes jeg,at jeg vil vise to mere af mine ynglingsroser. De ses her nedenunder. Det er den lyserøde New Dawn samt den hvide Boule de Neige. New Dawn er en af min første blomster erindringer fra barndomshaven. Det er en slyngrose som blomstrede rigt og flot hver sommer med de skønneste sart rosa blomster med en hel speciel duft. Det er ikke en historisk rose, den er fra Dreer i USA lanceret i 1930. Den er solgt i million eksemplarer ikke mindst på grund af de førnævnte dyder men også fordi den blomstrer helt til frosten sætter ind.

Den anden rose, den hvide Boule de Neige, er den yndigste Bourbon rose, som springer ud med de reneste hvide snebold formede blomster. Den er forædlet i Frankrig af Lacharme i 1867. Den bliver ca 125-150 cm høj. Hvor jeg glæder mig til den blomstrer igen.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar