onsdag den 11. december 2013

Skærebede

I august gravede jeg to bede til fremtidige skærehaver. Bare det at plante udelukkende med det formål, at plukke blomsterne, er dejlig tanke. De to bede er delt op i det blå bed samt det røde bed. Her snakker vi om grundfarver således, at det blå bed består af blå, pink og over til hvide blomster hvorimod det røde er røde, orange, lime og over til hvide blomster. Jeg forberedte jorden grundig ved at fylde en hel pose hestemøg i hvert bed.
Bedene er 1 x 2 meter hver men kan selvfølgelig udviddes. Ovenover ses bedene i august, inden hestemøg kom i. ( ses i trillebøren) . Jeg har fulgt Isabella Smiths gode råd med at grave render og  putte gødning i, putte jord på osv. Jeg har brugt vinteren til at finde de rigtige frø, løg og stauder der skal i bedene. Stauder og løg er sat i jorden. Jeg glæder mig til det begynder at komme op. Jeg vil vise hvordan bedene udvikler sig her på bloggen.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar