onsdag den 14. september 2016

Tiden,Havens Kunst og roserne

For meget tid, for lidt tid, tid ønskes. Ja, tiden er en mærkværdig størrelse. For mig har tiden det med at blive mere og mere dyrebar for en. Tid er vel det samme, men den synes bare mere vigtig og som en eftertragtet vare jo ældre man bliver og jo mere travlt man har det. Jeg husker tit hvor man som barn bare ønskede, at tiden skulle gå når man ventede på en Tivolitur, på jul eller på en fødselsdag. Nu ønsker jeg bare dagen vil blive ved og ved, vel og mærket når jeg er i min have.

Rosen Cinderella fra Kordes

 Det er svært at nå alt det man gerne vil. Bloggen har desværre måtte lide lidt da jeg efter arbejde har haft travlt med alverdens ting. Jeg er i fuld gang med  at skrive tekster til min hjemmeside.
Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg er jeg blevet dansk forhandler af Haddonestones haveornamenter i Danmark.
 
Hot Chocolate forædlet af Tom Carruths i 2003
 
Mit firma, som jeg har oprettet hedder Havens Kunst og hjemmesiden kommer til at hedde havenskunst.dk. Den er godt på vej og det varer kke mange dage før den går i luften.
Da arbejdet med Havens Kunst foregår udenfor min profesionelle arbejdstid, har der ikke været meget tid til haven og bloggen. Men det skal der blive rådet bod på. 
 
 

Lady of Sharlott fra Austin, har skønt ny i haven, blomstret sammen med meget andet. Blomster og planter tørster, men jeg har gjort alt for at få vandet haven.
 

Men når jeg vander så bliver der tid til at kigge omkring i haven. Her Blue Moon.
Den har en vidunderlig skøn farve.
Når jeg vander tænker også over hvad jeg yderligere kan gøre for promovering af Havens Kunst.
En ting, der er arrangeret, er en udstillingsstand til den store haveudstilling CPHgarden i Valby haven fra den 21 til 25 juni 2017.
I kan læse lidt mere om udstillingen her. Det bliver rigtig spændende!
 
Augusta Luise fra Tantau 1999
Men foruden alt arbejdet med Havens Kunst, har jeg været så heldig at få nyt job pr. 1 oktober. Det er placeret således, at jeg kan cykle på arbejde. Det glæder jeg mig rigtig meget til. I dag kører jeg nemlig 90 km til og fra arbejde.
 


Så der er mere end nok at se til. Nå ja, har så også lige haft sølvbryllup og fødselsdag, og har fået startet løbetræningen op igen. Man skulle nødig gå hen og kede sig. Her på billedet  ses en anden af Haddonstones piedestaler med krukke. De fleste af deres produkter findes også i farven terracotta men her er der jo tale om sten, der kan stå ude hele året. 
 
Kan I have en rigtig dejlig uge!

26 kommentarer :

  1. Hej Tina
    Det bliver dejligt for dig at få arbejde så tæt på dig, 90 km tager rigtig meget af din fritid, nu skal du jo også bruge tid på Havens Kunst, det er nok sjovere end at ligge og køre så langt hver dag.
    Held og lykke med det hele både nyt job og ny forretning.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Tusinde tak , det bliver så skønt, jeg er bare så glad for det hele. Efter sorg er det rart at lykken vender knus Tina Hils Bent mange gange.

      Slet
  2. Held og lykke med det hele. Det bliver dejligt at slippe for alt det transporttid hver dag. Det er da noget sjovere at gå i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Rita , det bliver så skønt, jeg glæder mig så meget! Mest tid i haven er bare et optimalt mål . Knus Tina

      Slet
  3. Kære Tina!
    Det bliver spændende at se din hjemmeside, og følge det hele, rigtig meget god vind med det!
    Og TILLYKKE med dit nye job:-))) hvor bliver det godt at kunne korte transporttiden væsentligt ned.
    Den med tiden er en svær en når man har mange ideer, og flere interesseområder, og samtidig nyder at være social:-) Jeg har også måttet lade have være have en god stund, efter egen målestok, men tror nu ikke min mand syntes det samme;-)
    Hygge og igen held og lykke med det hele!
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette Tusinde tak for alle gode ønsker. Ja den tid og opgaver er en svær størrelse ;-) det er en svær størrelse det med graden af have arbejde. Knus Tina

      Slet
  4. Til lykke med jobbet, Tina! Og held og lykke med Havens Kunst! Det bliver så spændende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana Tusinde tak Nana, så dejligt at høre fra dig igenknus Tina

      Slet
  5. Først vil jeg ønske tillykke med dit nye job Tina, din fødselsdag og jeres sølvbryllup. Hold da nu lige op du tager jo helt pusten fra mig!
    Skal da lige love for der sker forandringer i dit liv!
    Smukke smukke billeder og er sikker på at have kunsten nok skal blive en succes.

    Rigtig fantastisk dag til dig
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte Tusinde tak , men er det ikke sådan at enten sker der ingenting eller også ser der alt på samme tid. Tak for dine skønne ønsker. KnusTina

      Slet
  6. Hold da op...stort tillykke med det hele. Imponerende så meget du overkommer :)

    Jeg glæder mig helt vildt til CPHGarden, hørte jo allerede om den til repræsentantskabsmødet i Haveselskabet i foråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther Tusinde tak, jeg synes bare det hele er så interessant og spændende at jeg ikke kan lade være. Men jeg ligger også brak nogle dage, men har for det meste gang i noget. Super at CPHgarden er blevet omtalt . Det bliver så spændende , håber at vi ses før. Knus Tina

      Slet
  7. Kære Tina.Ja !!! det kan være svært at nå det hele.Men smukke roser har du da i hobetal.
    Har været lidt fraværende fra bloggen da vi har været en tur i det jyske for at fejre Gitte og en tur til Flensborg blev det også til.
    Og stort tillykke med dit nye job...........dejligt at du slipper for den lange transport.
    Og glæder mig da til den udstilling i Valby til næste år.
    Også held og lykke med Havens Kunst.Og flere lykønskninger med både fødselsdag og sølvbryllup.Der sker da noget hos dig for tiden.Mange knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Tusinde tak, det var da skønt med en tur sydpå. Jeg fik også ønsket Gitte tillykke på FB.Håber, at hun havde en dejlig dag. Jeg glæder mig også rigtig meget til at være sammen med min cykel hver dag ;-) tak for lykønskninger vi havde en dejlig middag i Tivoli for at fejre 25 års dagen og jeg havde en dejlig fødselsdag med sang, morgenmad , ny Lyngby glasvase og blomsterbog. Hvem kan forlange det bedre knus Tina

      Slet
  8. Tillykke med fødselsdagen, sølvbryllup og dit nye job:-) Nej det ser ikke ud til at du risikerer at kede dig. Spændende produkter du er blevet forhandler af og ikke mindst - sikke nogle smukke roser:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Tusinde tak Lisbeth der er meget at fejre og ingen kedsomhed. Tak er også selv meget vild med Haddonstones produkter. Knus Tina

      Slet
  9. Kære Tina.
    Tillykke med fødselsdag, sølvbryllup, forretning og nyt job. Hvor har I fortjent medgang efter de tunge år. Det bliver skønt for dig at kunne bruge mere tid i haven.
    Hvor har du mange smukke roser. Jeg har helt tabt mit hjerte til Hot Chocolate. Den har en vidunderlig farve. Men det hedder "ikke flere krukker" her på matriklen, så den kan være svær at få listet ind.
    Jeg ønsker dig en smuk ny uge.
    kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane Tusinde tak , vi tror på at det hele går fremad. Tak for dine gode ønsker, det betyder meget, søde Eliane. Hot Chocolate er også bare helt fantastisk , er der ikke en lille bedplads? Dejlig vidunderlig skøn uge til dig og John. Knus Tina

      Slet
  10. Hej igen, Tina.
    Har du set min hilsen til dig på Claus´ blog, ang. opbevaring af dahlia?
    Ang. Hot Chocolate, så har vi 6 små højbede og to runde bede på en stor terrasse. Den vil slet ikke passe ind farvemæssigt. Men vi er ved at skifte farvetone ved vores indgang og der tror jeg godt at John kan se, at vi ligefrem mangler en rose i den farve;) Knus fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane Har nu set din hilsen på Claus blog. Tak for den. Sidste år havde jeg jo alle Dahlia i krukker. I år er de sat ud i bedene. I stedet for at pakke dem i løg kasser skulle jeg måske følge dit råd og putte dem i krukker til overvintring i stedet. Hot Chocolate ville være flot ved jeres hoveddør. Den blomstre så meget og flot. God søndag sødeste og hils John knus Tina

      Slet
    2. Kære Tina.
      Tak for din hilsen til John, jeg skulle hilse igen. Hils din søde mand fra os.
      Når du har dahlia i jorden, ville jeg grave dem op, fjerne det meste af jorden og lade dem tørre godt. Jeg vasker dem ikke, selvom Claus anbefaler det. Så kan du pakke dem ind i flere lag avispapir og lægge dem i en kasse. Jeg har dem i en flyttekasse. I løbet af vinteren kan du se til dem, om de er for tørre og får rynket skind, så kan du spray dem med en forstøver. Begynder de at mugne, så skær det mugne af og pak dem ind i rene aviser. Opbevar dem evt. lidt tørrere.
      Åh, Tina, mit projekt med Hot Chocolate er strandet, for der er ikke sol ved vores hoveddør på denne tid af året. Inner Wheel for Ever blomstrer meget nu, så den skal heller ikke om i skyggen. Nye planer er undervejs.
      Min plan om en hofteoperation d. 7. 10. er også udsat til sidst i november. Jeg havde en god samtale med en fysioterapeut og har valgt at træne to mdr. længere, før en operation af den anden hofte.
      Rigtig god aften til Jer.
      Kærlig hilsen Eliane

      Slet
    3. Kære Eliane Tusinde tak for den fyldige instruktion. Det var sødt af dig!
      Måske Hot Chocolate kan komme til dig i foråret? Håber du klarer udskydelsen med hofteoperationen? Knus og kram Tina

      Slet
  11. Kære Tina
    Jeg har lige fundet din skønne blog, og jeg bliver da helt blæst væk af den energi du lægger for dagen. Jeg vil gerne ønske dig tillykke med både fødselsdag, sølvbryllup og det nye job. Glæder mig til flere dejlige billeder og indlæg fra dig 🌸

    Knus Lone

    SvarSlet
  12. Kære Lone Hvor hyggeligt, velkommen til. Jeg vil også melde mig til din blog. Tusinde tak for lykønskninger, det er heldigvis ikke hver dag, der sker så meget. Pyha ;-) jeg håber snart at kunne blive lidt mere aktiv på bloggen , men knokler stadig med min hjemmeside med haveornamenterne fra Haddonstone. Dejlig søndag til dig. Knus Tina

    SvarSlet
  13. Just wonderful garden roses!
    So beautiful!

    Have a lovely October!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you very much Susanna, so lovely that you had a look at my page, thank you Best regards Tina

      Slet