søndag den 5. januar 2014

Grønne søndag

Hvad skal man mon vise idag, nu da jul og nytår er slut. Efter at have kunne svælge sig i alskens juledekorationer, er der lidt tomt disse første dage i januar. Men vejret har vist sig fra bedste side, så vi har kunne komme lidt videre men forberedelse af fundament til vores nye redskabskur. Det kommer i næste uge, så alt skal være klart til da. Når det er oppe kan vi starte med at tømme garagen som så skal give plads til terrasse og orangeri.

Jeg fik lidt tid til at tage lidt billeder af haven. Den står dejlig grøn, især rhodrondendron haven.


Derudover står kirsebær kornelbusk med store knopper i ved min vores terasse i baghaven. Lillebror sidder og venter på, at sommeren kommer så vi igen kan holde ham med selskab ved terassen. Lillebror er en lille stenfigur fra mit barndomshjem. Den blev altid kaldt lillebror, men måske det er en pige, hvem ved? ;-)



God søndag aften fra Amager.

8 kommentarer :

  1. Ja det er dejligt med rhododendron, som også er grønne om vinteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth Det er det og så når blomsterne kommer så er det jo bare paradis.

      Slet
  2. Hej Tina.Det lyder spændende men dine planer med et orangeri og terrasse.
    Vi lavede en lille terrasse og en sort pergola sidste år ved vores køkkenhave og drivhus...........og bruger den rigtig meget.
    Du spørger hvad man mon skal vise på sådan en lidt kedelig søndag.Jeg har lige lagt en hel række dejlige blomsterbilleder på.Og de får en til at længes sådan efter foråret.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette ja det er en god ide med blomster billeder, har været inde og se dit indlæg. Du har mange ualmindelig smukke blomster.

      Slet
  3. Sikke mange spændende planer for haven, og i er allerede godt i gang. Jeg synes at din have ser dejlig frodig ud, selv om vi er i januar.

    SvarSlet
  4. Ja det bliver så spændende at se det hele blive færdigt. Tak Anette, det er utroligt hvad stedsegrønne og Rhododendron kan gøre.

    SvarSlet
  5. Whau Tina du går i orangeri tanker, hvor lyder det spændende ;-) det må du fortælle lidt om.
    Flot udsnit af haven den ser frodig ud, ikke noget at sige til at mundheldet siger grønt er godt for øjnene...vel.
    God dag til dig .

    SvarSlet
  6. Tak Grethe jeg fik set din besked lidt sent, men et andet mundheld er jo også bedre sent end aldrig :-). Jeg havde tænkt mig at lave indslag om alle processerne fra ende til anden.

    SvarSlet