søndag den 20. december 2015

Julerødt og varme hjerter

Julen har mange farver, gudskelov var jeg ved at sige. Det er dejligt, at man kan skifte farvetema fra år til år. Jeg har haft mange forskellige temaer alt fra rent hvidt, rosa, hvid og sølv til grønt, sort og guld. Men en farve jeg altid vender tilbage til er den dejlige julerøde farve.

 
Hvad er mere julet end røde tulipaner, kogler, grønt og bær? 


Jeg følte mig inspireret til en rød dekoration efter at have modtaget dejlige elektroniske breve og hilsner fra en sød haveveninde i det jyske. Der banker varme store hjerter, der på trods af egne sorger formår, at muntre andre op. Man er rigtig heldig når man kender sådanne mennesker. Jeg er dybt taknemmelig.
 

Her har jeg blandet røde tulipaner, ilex bær, kogler, lærkegrene og cypres. Alt er sat i oasis i den store Old English skål fra Claus Dalby/ Holmegaard. Jeg må sige, at selve skålen er genial til at lave den slags dekorationer i. Den er nemlig ikke så høj, at man ikke kan se hinanden på tværs af bordet såfremt enebruger til bord dekoration. 

Rigtig dejlig 4 søndag i advent. 



18 kommentarer :

  1. Meget smukt - Ilex giver sådan en dejlig lethed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Frede, ja den ilex er skam ikke tosset ;-) Julekram Tina

      Slet
  2. Kære Tina!
    Sikke en skøn smuk og hjertelig inspiration, du her giver videre.
    Tak også en dejlig 4 søndag i advent til dig.
    Julekram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for de søde ord kære Anette. Håber I også har en dejlig adventsaften. Juleknus Tina

      Slet
  3. Dejlig farver kære Tina. Ja rød er en utrolig dejlig farve og på en eller anden måde er den altid præsent i julen.
    Jeg håber at du får en rigtig god 4.advent
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak søde Kirsten, ja den røde vil nok altid være synonym med julen. Også rigtig glædelig 4 advent. Juleknus Tina

      Slet
  4. Skønt! Og ja rød er sådan en skøn og kraftfuld farve, som man rigtig kan hygge sig med - og gør man det stilfuldt som du, ja så er der jo ikke et øje tørt:0)

    Julehilsner fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Katinka Tusinde tak for de smukke ord, ja rød er ikke altid til at komme udenom ;-) Julekram Tina

      Slet
  5. Kære Tina.Hvor er det en smuk dekoration du har lavet i julens farver.
    Her jeg mere til sølv og grønt.........og det er mande heldigvis også.
    Og der er bare SÅ mage søde mennesker her på bloggen .
    Jeg ønsker dig en rigtig dejlig advent sammen med din familie Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Tusinde tak, sølv og grønt er altså også smukt! Du har ret folk er bare dejlige. Her på bloggen, skønt univers ;-). Tak i lige måde ;-) Juleknus Tina

      Slet
  6. Rødt er den sande julefarve for mig, uanset hvilken farve der i øvrigt promoveres som årets julefarve, så jeg nyder rigtig din flotte dekoration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marie Hvor dejligt at høre fra en jule rød tilhænger :-) hvor det glæder mig at du nyder min juledekoration . Juleknus Tina

      Slet
  7. Hvor skønt at komme her ind efter en lidt hektisk dag og finde sådan en skøn rød julebuket/dekoration. God aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rita Håber du får slappet lidt af her til aften og tak for de søde ord. Julekram Tina

      Slet
  8. Kære Tina, hvor er det smukt at se din røde juledekoration - rød hører julen til, synes jeg.
    Ønsker dig en rigtig dejlig jul! Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Gitte for de smukke ord, ja helt udenom rød kommer vi nok ikke ;-). Rigtig glædelig jul til dig og familien Jule kram Tina

      Slet
  9. Smuk,smuk dekoration Tina og godt tænkt at man skal kunne se hinanden, jeg ville gerne se dit julebord :o) det er helt sikkert rigtigt smukt.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Linda. Jeg har ikke planlagt julebordet helt færdig endnu, men det ender jo nok med at jeg når det ;-) Det er i hvertfald noget af det som jeg ser meget frem til. Julekram Tina

      Slet