lørdag den 12. december 2015

December sol


Hvad kan man ønske mere end, at det er lørdag og solen skinner? Nej vel. Jeg skyndte mig i hvert fald idag ud i det gode vejr. Der er intet som lys og sol i ansigtet, rene vitaminer.


Det er godt at gå og betragte haven lidt. Bare sådan gå rundt og få ideer. Nye små projekter mylder frem. Der findes intet bedre. 



Nu er drænet langs nordsiden lavet færdig og endelig kunne fliserne blive lagt. Nu er der fliser hele vejen rundt om huset. Så kan man gå tørskoet omkring. Nu skal nordsiden dekoreres med hosta og bronzeblad. Det bliver dejligt, for dette stykke har altid været lidt af et sted, der roder.



Jeg blev helt høj af de solstråler her på min store keramik krukke i forhaven som er lidt japansk inspireret .Det er her jeg har rhodendendron i bedene. Der er nemlig ikke så megen sol så de passer helt fint her.
 

Roserne har ikke opdaget, at det er december. De blomstrer så smukt. Her er det en rose, som stod i haven da vi flyttede ind. Den har virkelig smukke blomster. Den er også den min datter har brugt som model da hun tegnede mit logo. Jeg ved blot ikke helt hvad den hedder, måske Vesuve, La France eller   Hermosa? 
 

En lille knop i Rhapsody in Blue.



Austin rosen Claire Austin kan også være med. 



samt Queen of Sweden. Jeg har også fået sat årets sidste rose. Det blev til en Claus Dalby. Så kan jeg da sige, at jeg altid har ham på besøg i haven. :-)
 
 
Men mere vildt var det, at en Digitalis skyder knop afsted, mon den kommer blomst?
 

Nellikeroden sætter også blomster i et væk.
 

Jeg var helt ved at glemme, at det snart er jul men så kom jeg forbi beton englen og huskede, at der kun er 12 dage til .

Fortsat god weekend.

22 kommentarer :

  1. Ja det har været dejligt at se lidt til solen for en gang skyld. Dejligt med sådan en sti hele vejen rundt om huset og det skal nok blive fint med Hosta og Bronzeblad der ved 'rode' området.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Rita, ja det var Superskønt med så dejligt vejr! Ja jeg tror på at planterne vil pynte mere end roderiet ;-) med ønske om en dejlig søndag aften kh Tina

      Slet
  2. Ja, hvor har det været godt med solskin i dag! Sjovt at se rosen som har stået model til dit logo. Din datter er SÅ dygtig!
    God søndag til jer!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Nana, ja total lækker weekend vejrmæssigt. Ja rosen eksisterer skam i virkeligheden. Tak for rose til Jose, hun er temmelig kreativ. Rigtig god søndag aften. Kh Tina

      Slet
  3. For en gang skyld er det mig, der har nydt solen inde fra, vi har haft gæster.Jeg håber på sol i morgen igen. Din krukke ser fantastisk ud i solskin.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for kommentar, godt vejret blev fint til dig idag, mon ikke du har været i haven og nyde den med lidt arbejde ;-) kh Tina

      Slet
  4. Kære Tina.Ja !!! er det ikke skønt med sådan en solskinsdag.Og hvor er det dejligt at du nu har en sti at gå på............og hosta og bronzeblad har jeg også på min nordside.
    Synes ikke at min CD rose har levet op til mine forventninger
    Roserne rådnede simplemt hen.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Jette. Det har været vidunderligt med et vejr! Så ved jeg mit valg af skyggeplanter ikke er helt skævt. Jeg er så spændt på hvorledes min CD ros arter sig. God søndag aften. Knus Tina

      Slet
  5. Bortset fra det øverste billede, skulle man også tro at det var sensommer i din have. Sikke et lys og en dejlig stemning.
    God søndag.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Anette det har du fuldstændig ret i. Det var bare med at komme ud og knipse ;-) God søndag aften. Kh Tina

      Slet
  6. Det var skønt at se solen i går - det nød vi også her hos os. Dejlige billeder fra din have, Tina! Tænk at du har blomster stadigvæk. Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Gitte ja det har været helt fantastisk med et par solskinsdage ;-) ja det er utroligt som blomsterne bliver ved. Kh Tina

      Slet
  7. Godt du kom ud og fik sol på næsetippen. Og det at gå rundt derude, hvor der normalt vis ikke er så meget at se på, kan man bedre se hvilke mulighederne der er for nye projekter i haven. Vi har været i Lübeck weekenden over, men lidt har jeg været ude i dag. Vi fik nemlig hjælp af naboen til at save nogle større grene væk af det store træ som står midt i gårdpladsen. Lidt hårdt at se men en nødvendighed. Det gav lys og træet fik lidt mere luft oppe i dens krone.
    Fortsat god 3. advent til dig
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten ja det var så skønt og du har ret det er lidt lettere at se nye ideer når haven er lidt nøgen. ;-) Det lyder som en skøn tur. Der skulle være så hyggeligt i de tyske byer ved denne tid.
      Store træer har rigtig godt af en foryngelses kur og når de hardtørrelsekommer de sig hurtigt. Dejlig aften til dig Jack og manden. Kh Tina

      Slet
  8. Det er så skønt med sol på denne årstid, det er med at nyde det, når den er der :-)
    Dejligt stien er på plads, så du kan komme tørskoet rundt om huset :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi det er lige hvad det er og dagen var ingen undtagelse ;-).super med fliser, det er som om detgule tager form nu. Kh Tina

      Slet
  9. Hej. Hvor er det et flot billede med den store keramikkrukke. Du har da godt gang i dine roser her i december. Jeg synes, det er utroligt. Det er en god idé med en gangsti rundt om huset. Det bliver i nok meget glade for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og tak Birgitte solen havde EM-finalen effekt på både krukke og billeder. Det er lige før, at man ikke tror at roserne nogenside vil stoppe. Jeg glæder mig allerede over stien skal blot have ordnet jorden omkring. Kh Tina

      Slet
  10. Hej Tina. Ja den sol er altså balsam for ens krop og sjæl. Dejlige billeder fra din have. Utroligt at roserne kan blive ved. Her står Rapsody in Blue også med knopper. Den var ellers gået i dvale, så pludselig starter den igen.
    Glæd dig til Claus Dalby. Han er simpelthen så smuk ;)
    God dag til dig
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Marianne, vi nød solen i høj grad . Jeg ser frem til at se Claus blomstre til sommer. Kh Tina

      Slet
  11. Smukt ser det ud. Jeg er stor fan af rosen Queen of Sweden, den står så flot - og meget længe.

    Havehilsner Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Maria, velkommen til:-) Det ser ud til Queen of Sweden er en god investering. Jeg købte hende opstammet for ikke så lang tid siden. Glæder mig til at følge den næste år.kh Tina

      Slet