tirsdag den 8. december 2015

Julerier part 4

Så fik jeg holdt min anden åbne julehavedag i søndags. Vejret holdt tørt med det stormede godt så jeg regnede ikke med at se så mange besøgende. 

 
Terasse bordet blev pyntet med alt godt fra naturen. Kun lotus frøstandene og den lille stjerne er ikke fra den danske natur. Mange gange skal der ikke så meget til at lave en opstilling som her i betonfadet. Der er brugt pudemos, lærkekogler, en stor fyrrekogler, lav samt bær fra tjørnehækken.

 
Potterne blev pyntet med nedfaldne (efter stormen) store platangrene fundet ved den lokale skole. I grenene er der hængt lanterner og hjerter
 

 
Bunden blev pyntet med lyng, beton stjerne, pinjekogler, mos, æbler og lasterne. Der er simpelthen blot brugt det jeg lige havde ved hånden.


Orangeriet blev pyntet op med dekorationerne. Her et lille udvalg.


Her mosbeklædte glas potter med gran og lærkekogler. 



Lidt dramatisk i sort med gran og gyldne kugler. 


Sort garneret med traditionelt julerødt.
 

Spisebordet var også pyntet og fyldt med dekorationer.


Lysene blev tændt


Stjerne foldet


Og julerosen blomstrer flittigt. Den stod ude i Høneballe bedet men er midlertidigt udlånt som velkomst ved hoveddøren. 
 
Heldigvis var der nogen, der trodsede stormen og træthed efter julefrokost for at besøge julehaven. Ellers skulle vi have haft æbleskiver og gløgg resten af ugen ;-) 

Fortsat god aften derude. 







14 kommentarer :

  1. Kære Tina.Det er fine dekorationer du har lavet..........og håber da at du fik solgt nogle.Synes desværre ikke vejret var med mig i søndags til jeg ville køre den lange tur til dig.Men håber du måske vil holde åben have til forår/sommer.
    Men i går var vejret jo fantastisk så det blev en tur til København og alle julemarkederne-juleborde i Royal Copenhagen og så sluttede vi af i Tivoli.
    Jeg har jo vist mine dekorationer,men nu viser jeg lidt af min pynt indenfor.
    Vil også gerne lave nogle flere kranse..........men det kniber med tiden.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Tusinde tak. Ja vejret var ikke det bedste selvom det holdt tørt, skal ellers lige love for at vi har fået storm. Der var en del, der ikke kom af samme årsag. Vi skulle have haft mandagens vejr. Men det er jo svært at planlægge. ;-) Jeg fik da solgt noget og der er også bestillinger udenom åben have arrangementerne. Det var den perfekte dag i havde valgt til juletur i KBH. Jeg tager den i næste uge. Jeg må over at se hvad du har pyntet med udenfor. Vi ses ovre hos dig :-). Jeg er sikker på at jeg holder noget åben have til sommer, så ses vi bare der. Knus Tina

      Slet
  2. Godt der kom nogen og så alle de fine ting, du har lavet, og så flot du har pyntet op.
    Jeg vidste ikke, at du har et Høneballe bed :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Lisbeth, ja der blev da lidt gang i haven, skønt storm. Jo jeg har da et Høneballebed. Prøv at se mit indlæg Glamourøse Gladiolus indlægget fra september. Jeg glæder mig sådan til at se det i år, da det nok er vokset lidt mere til. Ønsker dig endelig dag. Kh Tina

      Slet
  3. Det ser så hyggeligt ud, Tina! Og du er altså super produktiv. Imponerende :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Nana, jeg kan slet ikke lade være :-) Hav en fantastisk dag. Knus Tina

      Slet
  4. en god frisk søndagstur er godt for sjælen efter en julefrokost, så det var vel naturligt at besøge din fine julehave. Sådan tror jeg at de fleste tænker i din omegn :-) Så fine ting du fortsat kan komme med. Du er bare dygtig til at lave de dekorationer.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Kirsten, ja luften har som regel godt af en efter julefrokost ;-) Tak for ros, det luner altid. Hav en

      Slet
  5. Det kunne ellers være blevet en meget festlig uge med julegløg :-)Dejligt at havegæsterne også hos dig trodsede stormen. Meget fine dekorationer du har lavet.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Anette, ja gløgg istedet for kaffe ville have sat en i godt humør fra morgenstunden ;-) . Ja der var et par stykker der bød stormen trods og heldigvis fløj al pynten da ikke helt ud af haven :-). Tak for rosen, luner fra en julehave mester :-). Hav en skøn dag. Kh Tina

      Slet
  6. Hej Tina. Det var flot, at gæsterne trodsede det dårlige vejr. Jeg synes, dine dekorationer er virkelig flotte, især kunne jeg godt lide de mosklædte glaspotter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Birgitte Ja det var dejligt at der var nogen, der fandt vej forbi. Ja glaspotter er slet ikke så tossede til dekorationer. Håber også du havde en hyggelig åben julehavedag. kh Tina

      Slet
  7. Hej Tina. Meget hyggeligt og flot pyntet ude i haven og flotte dekorationer i orangeriet. Mange julehilsner Annie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Annie og hyggeligt at have dig på besøg herinde. Kh Tina

      Slet