søndag den 2. marts 2014

Stedmoderblomster og perlehyacinter

Så blev der endelig tid til at plante potterne ved indgangspartiet lidt til. Det er ikke meget tid,der er midt i byggeprojektet. Der har været en del oprydning og rengøring efter skift af vinduer og døre.



Jeg fandt de fineste hvide perlehyacinter ( eller nøgne drenge som svigermor kalder dem). Jeg synes at, de er så fine. Jeg har ikke tidligere haft held, med at plante dem ud i haven. Men jeg har istedet sat en del i den traditionelle farve blå, ude foran min hæk. De formerer sig i hurtig fart og blomstrer i et væk. Det er efterhånden nogle vældige tuer der er. Grunden er nok, at der er blandet en del grus i denne jord. Så det er nok tricket, når jeg skal plante inde i haven.
Jeg skal nok vise billeder af mine blå perlehyacinter foran hækken når de springer ud. Det er et vidunderligt syn og så reducerer risikoen for, at hunde besørger der. :-)




I de andre potter er der sat hvide Stedmoderblomster. De ser ikke ud af meget nu, men de lyser op med deres fine hvide hoveder. Der var rigeligt med planter, så jeg kunne også sætte et par stykker i mine store hvide potter ( som om sommeren huser min fars skærmlilje og kalla ). De kan pynte lidt inden tulipanerne tager over. De er allerede pænt på vej.



Fortsat god søndag aften.




16 kommentarer :

  1. Dejligt med lidt nyt i potterne, det ser fint ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth tak ja altid skønt med nyt!

      Slet
  2. Dejligt med en masse forår i hvide farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana ja den hvide farve er skøn.

      Slet
  3. Det ser skønt ud - og lige pludselig er I færdige med køkkenet, det bliver så godt, er jeg sikker på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frede, ja det hele bevæger sig fremad og det bliver så godt!

      Slet
  4. Det ser dejligt ud med forårsblomsterne i krukkerne. Det er skønt når løgene tager godt fat og bliver til flere. Glæder mig til at se dine blå perlehyacinter. Kender godt det med ekstra rengøring ved byggeprojekter :-) Det skal bare til og det er jo dejligt bagefter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, ja løg planter er ikke til at undvære. De blå perlehyacinter er også et skønt syn med den spæde grønne hæk som baggrund. Ja med hensyn til byggeprojekter det bliver bare så godt det må man huske på når man gør rent igen :-)

      Slet
  5. Hej Tina.Dejligt med lidt pænt at se på ved indgangspartiet.Og stedmoder er altid et hit på denne årstid.
    Er også vild med den grå krukke.
    Også en god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette tak ja selvom det roder udenfor skal der stadig være forårsblomster. Ja jeg er også meget glad for den store krukke, faktisk købte jeg to af dem. Glæder mig til får patina.

      Slet
  6. Det ser fint ud og der skal ikke så meget til før det skaber glæde og lyser op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe, nej du har ret, lidt blomster gør underværker

      Slet
  7. Hvor er det smukt, Tina - vi hungrer efter forår nu og må selv hjælpe lidt til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, ja det gør vi men skønt vi kan hjælpe foråret lidt på vej med et par potter.

      Slet
  8. Hej Tina
    Dejlig modtagelse man får hos dig, det er altid dejligt når man får plantet noget i potter og kummer på denne årstid.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita tak ja de potter er kommet for at blive. :-) god aften til dig.

      Slet