lørdag den 12. september 2015

Tag til vidunderligt havearrangement i dag!

Til alle haveinteressede folk, det er idag, at Jytte og John ( alias Tante Grøn og Syrenprinsen) holder åben sensommerhave med et spændende program.
Udnyt, at vejret viser sig fra sin bedste septemberside og tag forbi Jytte og Johns vidunderlige have i Flade på det dejlige Nykøbing Mors.
 
Opstilling fra Tante Grøns have


John og Jytte har gennem årene fremtryllet med blomsterstøv og hårdt arbejde den mest vidunderlige hyggelige have. 
 
Tante G arrangerer de skønneste buketter
 
Jytte pynter desuden haven med opstillinger og den mest fantastiske buketter i sæsonens farver. 

Alle billeder her er taget ved mit besøg i Tante Grøns have i maj
 

Se hele deres program for idag her.

Tag forbi, det bliver en oplevelse for livet, ikke mindst at hilse på havens dejligste planter:
John og Jytte.

19 kommentarer :

  1. Hej tina
    Wow ja det er da Tante Grøns "tryllestav" der har været i gang - åh hvis bare ikke der var så langt der op så var jeg taget afsted.
    Var så heldig at besøge Jytte og Johns have sidste forår - DET VAR BARE DEN STØRSTE OPLEVELSE og noget jeg tit tænker tilbage på - og nu får jeg altså bare rigtig dårlig samvittighed, for jeg har ikke fået lavet et indlæg fra besøget, det er bare for dårligt, men jeg lover jeg nok skal få det gjort.
    Dejlige billeder du viser, tak for det.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anita Det er jo sådan, at vi gudskelov kan afløse hinanden med indlæg og der er ingen tvang i bloggerverdenen. Det skal være en dejlig og afslappet verden. Skønt at høre fra dig, men det skal ikke være tvang og dårlig samvittighed for så bliver det ikke sjovt. Kh Tina

      Slet
    2. Kære Anita.

      Smid STRAKS din dårlige samvittighed ud. Den er ubegrundet. Man skal blogge om lige præcist det man har lyst til.....når man har lyst til det.

      Det var hyggeligt at møde dig og din familie på jeres Jydesafari:o) Håber I alle har det godt.

      Knus fra et regnfuldt Mors

      Slet
  2. Kære Tina.
    Et varmt tillykke med fødselsdagen i dag. Det har jo været dejligt mildt vejr. Mild og blid som fødselaren.
    Har tænkt på dig flere gange i aften, håber du har nydt maden.
    Mange kærlige tanker fra John og Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak søde Eliane. Vejret har artet sig, det plejer at være solskinsvejr på denne dag. Men jeg sendte solskinnet til Flade i morges, håber det ankom ;-). Tak for din søde hilsen, jeg har rigtig nydt dagen. Det er skønt at have fødselsdag en lørdag, så jeg har kunne været sammen med familien hele dagen. Vi har spist på Brd. Prices restaurant , dejlig mad. Tak for søde tanker. Knus til dig og John.

      Slet
  3. Hej. Det ser rigtig spændende ud, jeg håber, jeg får mulighed for at se haven en dag. Jeg vil da også gerne ønske dig tillykke med fødselsdagen. Jeg håber du har haft en god dag. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Birgitte, man bliver kun mere glad af at se Tante Grøns have. Tusinde tak for din hilsen , jeg har haft den bedste dag længe. Kh Tina

      Slet
  4. Kære Tina.

    Det er så dejligt at høre, at du havde den bedste dag længe igår. Du og din familie har om nogen fortjent det.

    Tusind tak for din flotte omtale. Hvor var det en smuk og betænksom gestus. Sådan en kærlig håndsrækning luner helt ned i storetåen.
    Og mange tak for solskinnet. Det ankom ved ca 17 tiden. Alt er jo lidt forsinket så langt ude på pløjemarken:o)

    Vi havde en dejlig dag med søde gæster, som ikke lod sig gå på af regnvejret.

    Er du med på, at vi stener idag? Syrenprinsen er taget på job. Det er jo Havens dag på planteskolerne rundt omkring.

    Knus og kærlige tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jytte velbekommen, dejligt at høre solen og gæsterne kom til Flade. ;-) det blev sent igår så ja lad os stene alt det vi kan ;-) ikke svært for mig. Knus Tina

      Slet
  5. Jeg stener allerede...

    Flere knus fra Jy...zzzzzzz...ZZZZZ

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har stenet og fortsætter lige om lidt igen..... :-)

      Slet
  6. Kære Tina.Stort tillykke med dagen i går......................kan læse at du havde en dejlig dag .Og god mad hos Brdr. Price.Var selv i Tivoli i går og fik dejligt smørrebrød i Grøften.

    Og til Tante Grøn:Dejligt at høre at i havde en dejlig dag i Flade trods lidt regn.Havefolk er nogle seje folk.
    Men sidder lige og venter på lidt tørvejr før jeg skal lidt rundt på planteskoler.
    Rigtig god søndag til jer begge Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Jette, det var en skøn dag og super mad. Igår var vi i restauranten i Rosenborg gade men vi har også tidligere prøvet deres restaurant i Tivoli. Håber du har haft en dejlig dag på planteskolen. Kh Tina

      Slet
  7. Bare man havde været i Flade i går. Ja, for den sags skyld også i dag og i forgårs og dagen før i forgårs og ..... Nå ok, du forstår sikkert. Jeg ved fra pålidelig kilde, at der var pyntet op til fest i Flade, så det har sikkert været en god oplevelse for de druknede mus, som fandt vej dertil. Jeg er helt og aldeles betaget af især foto nr. 2. Jeg kunne sidde og stirre på netop de farve- og blomsterkombinationer i timevis! Suk hvor er det smukt. Det drager mig. Tak for dette indlæg! Tror lige jeg vil udskrive det foto og hænge det op på køleskabet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Nette, det var godt at høre at der var feststemning. Jeg kan heller ikke forstille mig, at det ikke skulle blive det. Ja motiverne på billederne fejler intet! Desværre var kameraet glemt derhjemme så jeg blev nødt til at tage billeder med mandes telefon, så opløsningen er ikke som ønsket. Kh Tina

      Slet
  8. PS: Billedet blev udskrevet på rigtig fotopapir og er dejligt, selvom opløsningen er ..... ikke helt så god.
    PPS: Hvor er drinks-billedet?
    PPPS: Tillykke med i går :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Svar PS: nej, desværre er billederne taget med en mobil telefon.
      Svar PPS: drinks billedet er på vej, har blot fået to anlægsgartnere i haven, så der har ikke været tid til indlæg endnu.
      Svar PPPS: Tusinde tak :-)

      Slet
  9. der gad jeg godt have været. Det er den fineste have.
    Hvor er du heldig med egne citrusfrugter i indlægget under. De ser så fine ud. Dem må du nyde når de plukker dem.
    Rigtig god aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Lonni, ja det er ikke svært at ønske sig tilbage til Tanten og Prinsens have, hvor der emmer af farver, skønhed og ikke mindst fred og ro. Du kan tro at citrustræerne bliver behandlet som skatte. Hav en fantastisk uge. Kh Tina

      Slet