torsdag den 21. november 2013

Roser fortsat....


Rosa Mundi, Rosa Gallica, dernæst buket af historiske roser, nederst til venstre Rose de Rehst, Rosa Damascena og tilsidst Empress Josephine, Rosa Gallica.
 Her er endnu et udsnit af mine mange roser.Der er blandt andet en af mine største farvoritter, Rosa Mundi, den stribede Gallica rose. Den får de mest vidunderlige blomster stribet i mørk pink og hvid, ikke to blomster er ens.En anden egenskab er den er meget let at have med at gøre. Jeg beskærer den med en manuel hækkesaks. Dernæst følger en buket jeg har bundet af blandede roser fra bedet. Under Rosa Mundi er Rose de Resht en meget velkendt Rosa Damascena, jeg er så heldig, at min remonterer. Tilsidst billede af Empress Josephine opkaldt efter Napoleons første kejserinde. Rosen er en Gallica rose, blomsten ligner de skønneste balletskørter. Jeg køber de fleste roser på nettet hos Rosenposten v/Knud Pedersen. Det er altid prima kvalitet, der ankommer.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar