fredag den 22. november 2013

Alchymist

 
Denne rose fortjener ikke at dele pladsen med andre, ikke fordi de andre ikke kan stå alene. Men denne rose er ganske speciel.Jeg fik min øjne op for den via Claus Dalbys bøger og hvor har han ret. Den er fantastisk! Jeg har helt tabt mit hjerte til den. Den står ikke det bedste sted i haven, stod først op af en rosenbue, som gik i stykker. Nu står den for sig selv og blomstrer det bedste den kan og det kan den sandelig. Skønne blomster i sart gule, orange, lys pink og mørkere pink farver.Jeg har planer med den. Jeg skal i sommeren lave en ny terasse, tænkt på at sætte Austin roser i gule farver Golden Celebration, Pilgrim og andre og der skal være en solid rosenbue hvor Alchymist skal vokse og gro. Som det kan ses på bilederne har den ikke blot den historiske tudor form i blomsten men også tehybrid form. Den er en forvandlingens mester, navnet passer så godt. Den er ikke historisk , fra 1956 fra det tyske rosenforædlerfirma Kordes.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar