fredag den 2. december 2016

Jul i orangeriet

Hvis man tror,  at orangeriet kun er til vinteropbevaring af planter, ting og sager, så må man tro om i forhold til her på matriklen. Jeg gør alt for at kunne nyde mit glaspalads hele året rundt. Nogle dage i december kan være lune med lidt sol. Mere skal der ikke til som undskyldning for at indtage julefrokostens kaffe og risalamande i orangeriet.


Der er dækket op med morfar og mormors musselmalet og juleplatter fra Royal Copenhagen. Der er ingen tvivl om at kaffe, portvin og risalamande smager bare lidt bedre i disse vidunderlige arvestykker.

Men allerede i november starter forberedelserne til min julehave. Hvert år holder jeg åben julehave for at byde julen velkommen. Der bliver pyntet op i haven og i orangeriet. 


Alle sejl sættes til for at opnå en hyggelig julestemning.


Orangeriet er vidunderlig pynt i sig selv, men hos mig er det tillige salgspavillon for de juledekorationer og adventskranse mm jeg fremstiller. Samtidig kan folk søge i ly hvis vejret ikke arter sig og det sker jo selvom jeg prøver at bestille perfekt jule vejr til disse arrangementer ;-). 


Her er et eksempel på hvorledes det ene af mine to salgsborde kan se ud. 


Der er adventskranse.


samt kalenderdekorationer og julesødt i form af Rudolf næser.


Der bliver pyntet op i Orangeriet og man skulle tro, at Pavillon Danmark havde tænkt på julerier for de stabiliserede tvær rør er perfekte til at hænge juleudsmykning op på. 
 Her er pyntet med glaskugler.


Det er et utrolig hyggeligt arrangement hvor folk kommer fra nær og fjern for at købe årets dekoration, ønske god jul og få et glas gløgg og æbleskiver.


Det kan kraftig anbefales dette arrangement, det er fantastisk hyggeligt og det var ikke gået uden orangeriet. Kan I se hvad jeg mener med at glaspaladset er pynt nok i sig selv?
  Ja ja, der er lige smuttet en lyskæde på. :-)
 
Alt er perfekt nu venter vi bare på julesneen. 



Så er det rigtig blevet jul i det lille orangeri . 
 
Fra mig til alle jer rigtig glædelig december!
 
Dette er et sponsoreret indlæg, men jeg står fuldstændig inde for det jeg skriver efter 3 tredje sæson med mit Helios orangeri fra Pavillon Danmark








13 kommentarer :

  1. Hej Tina
    Det ser bestemt hyggeligt ud i dit orangeri, du har ret i, at det er pynt i sig selv, men det ser nu også fint ud med dine pynterier og fine dekorationer.
    Glædelig december til dig og Hans med
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Tusinde tak, det er så dejligt at gå at pynte. Det hygger jeg mig rigtig med. Jeg ønsker også dig og Bent en rigtig dejlig december. Nu er der ikke længe til det hele vender og det bliver lysere igen. Knus Tina

      Slet
  2. Hej Tina!
    Hvor ser det hyggeligt ud i jeres orangeri, men også rundt om det. Det er så dejligt at læse/se om jer der får det udnyttet og pyntet op på alle årstider.
    Jeg er lige kommet fra Vivis blog, hun har lige fået et flot orangeri sat op, og den glæde den overgår meget. Husker godt tilblivelsen af jeres og glæden:-)
    Må du og familien også ha den skønneste december
    Stort knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette Tusinde tak, dejligt at du synes om indlægget. Jeg må fluks over og se mere til Vivis nye glaspalads ;-) jeg ønsker også dig og din familie en dejlig december. Knus Tina

      Slet
  3. Jamen, jeg vil så gerne have et glashus! Vi skal bare lige have styr på nogle andre have-ting først ... Men tanken om at kunne forlænge udesæsonen er meget, meget tillokkende. Jeg ønsker dig en dejlig december med masser af god orangeritid :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana, det ville du ikke fortryde en eneste dag, at få et sådan glaspalads. Det er fantastisk at kunne forlænge have sæsonen. Tak for hilsen og rigtig dejlig december til dig og familien. Knus Tina

      Slet
  4. Hvor er Orangeriet smukt Tina, på alle årstider. Du er så dygtig til at pynte op derinde og hvor har du mange smukke kranse og dekorationer.
    Rigtig god Jul til dig og resten af familien fra Alma og Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda søde rosenfe Tusinde tak for din dejlige hilsen. Du ved jeg nyder og hygger mig med pynteriet. Rigtig dejlig december og jul til dig, din familie og lille Alma. Knus Tina

      Slet
  5. Kære Tina.Hvor ser der bare skønt ud i dit orangeri.Og det både med juleting og sne og lys på.En dejlig tid hvor du rigtig kan udfolde dig med alt det kreative.
    Rigtig god aften til dig og dine Mange knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Tusinde tak, ja det er faktisk ved at være en højtid her i orangeriet ved juletid. Det er jo det som er så skønt at det kan bruges hele året rundt. Det er dejligt med et sted hvor man rigtig kan give den gad. Knus og hav en god uge. Kh Tina

      Slet
  6. Kære Tina.
    Hvor ser der smukt ud i dit orangeri. Det giver mig lyst til at vores udestue/orangeri også skal kunne bruges om vinteren. Vi har mange planter, zinkbaljer og krukker som opbevares i udestuen. Håber at vi får overskud til at realisere vores drøm i det nye år.
    Vi ønsker Jer en rigtig dejlig Adventstid.
    Kærlige tanker fra John og Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane Tusinde tak for din søde kommentar. Jeg håber, at I får overskuddet til at få stablet krukker og baljer lidt så der bliver et lille vinterhjørne til dig og John. Jeg glæder mig, nu er der ikke så længe til at jeg kan begynde at så de vidunderlige frø jeg fik af dig da vi mødtes i RISKOV. De planter skal nemlig ned og bo ved søen, så er det lidt som om jeg har dig i haven sødeste :-). Stort december knus til dig John. kh Tina

      Slet
  7. Nastrojowo i bajecznie po prostu pięknie.

    SvarSlet