fredag den 30. december 2016

Året går på held

Et år slutter lige om lidt og et nyt have år står på spring. Et forår, en sommer og et efterår som bare skal nydes og dyrkes i bogstavligste forstand. Inden vi tager forskud på glæderne så vil jeg mindes 2016 .


I midt januar var der sne i haven, dette billede er fra den 17 januar. 
Mon vi får sne inden foråret kommer? 


I februar tittede erantis frem og kunne pynte i skåle. 


I marts besøgte jeg Tante Grøn og 


 Anette fra Anettes flora. Det er så skønt og berigende at besøge havevenner. 
Tak for jeres gæstfrihed. 


17 marts fyldte yngstedatteren 18, det blev til en lille beskeden dekoration i dagens anledning


I april nød vi den skønne Stjernemagnolie og


mit have bassin stod færdigt. 


I maj holdt husbonden havefest for sin nye arbejdsplads og der blev pyntet op med syrener og stedmoder


Med de skønne kvinder: Jette fra Mit lille gods og Linda fra Casa Rosen, tog jeg på forårsmarked den første dag i maj på Sanderumgård. Så smukt og hyggeligt. Billedet er fra parken.


I maj sprang også de vidunderligste gule lupiner ud. Jeg er rigtig for dem. Frøene har jeg nemlig fået af Jette med Mit lille gods. Jeg sender mange varme tanker til Jette som går igennem en svær tid. Tænker på dig Jette. 


I juni nyder vi vores store rose Alchymisten her i år flankeret af stedmoder. 


Også mit historiske rosenbed med fingerbøl fra min far og mors have viste sig i juni fra sin smukkeste side. 


I juli var vi på blogtræf på Samsø, skønt at møde mange bloggere og se Lisbeth og Bents skønne have. 


Samme måned holdt jeg  åben have, der kom søde nye bekendtskaber forbi


I juli havde jeg fået forhandlingen af Haddonstones vidunderlige sten ornamenter og i august kom min udstillingshave hjem, 1,3 ton. 


I august fik jeg besøg af Claus Dalby som havde denne skønne buket med til mig. 
Det var et hyggeligt besøg. 


Udstillingshaven kom på plads med buster og 


krukker og mit firma: Havens Kunst så dagens lys. I juni 2017 udstiller Havens Kunst sammen med Haddonstone på CPHGarden 2017 i Valbyparken. 


August bød på besøg i Claus Dalbys have, hvor jeg generøst fik lov at fotografere hans Haddonstone produkter og bruge dem i min markedsføring. Tak Claus. 


I september kunne man pynte overalt med de smukke Dahlia og 


Og Claire Austin rosens smukke blomster 


I oktober var der overflod af blomster og 


Efterårs og Halloween oppyntning.


Der blev lagt løg i alt 475 stk i alt i november inden rimfrosten kom. 


Rimfrosten er det eneste vi har set til noget det minder om kold vinter her på Amager. Det blev også den måned hvor jeg startede samarbejde op med Pavillon Danmark . Jeg skriver sponsorerede blog indlæg omkring livet i mit Orangeri fra selvsamme firma. 


Der blev pyntet op ude


og inde


Tak til alle jer der følger trofast med her på bloggen og glæder mig med kommentarer. Jeg vil ønsker jer og jeres familier et rigtig glædeligt og lykkebringende nytår!

Vi skrives ved i 2017

18 kommentarer :

  1. Tusinde tak for dit haveår - det har været spændende at følge - jeg glæder mig til at se mere i 2017! Godt nytår Tina!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Aase, glæder mig også til at følge med i, hvad du mon finder på i det nye år også i jeres nye drivhus. Rigtig dejligt Nytår til dig, manden og dine skønne piger. knus Tina

      Slet
  2. Sikke et overflødighedshorn af dejlige billeder :) Har især forelsket mig i bedet med de historiske roser - de er så smukke! Også rigtig godt nytår til dig :)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda Ja når man først for kigget billede materialet igennem viser der sig mange billeder og stemninger som man har glemt. Lige pludselig dukker der så mange skønne minder op. Rigtig dejlig og lykkebringende nytår. Knus Tina

      Slet
  3. Kære Tina
    Herligt indlæg med smukke billeder og dejlig tekst, du har været noget omkring, som du plejer. Skønt at komme ud og se nye haver.
    Godt nytår til dig og Hans, måske ses vi igen i Høneballehaven :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Tusinde tak Ja når man sidder og tænker tilbage og kigger billeder finder man ud af hvor meget man egentlig har oplevet i løbet af et år. Rigtig godt nytår til dig og Bent, det ville ikke være tosset med en tur til det skønne Samsø. Knus Tina

      Slet
  4. Kære Tina!
    Og sikke en skøn kavalkade, fyldt med oplevelser, nye tiltag og glæde. Det er altid en fornøjelse at følge dig.
    Jeres besøg her var utroligt skattet, både du og Hans og Josefine gjorde stort indtryk, det er altid spændende at møde mennesker irl.

    Må i alle 4 få et helt igennem dejligt, lykkebringende og skønt nytår

    Knus og gode tanker Anette
    PS opsatsen fra Josefines fødselsdag og orangeriet er simpelthen så skøn

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette Tusinde tak, det er simpelthen også en fornøjelse at have lært dig at kende og følge dig. Det var et skønt besøg hos dig, skønt det blev lidt kort, men tusinde tak for din gæstfrihed. Rigtigt godt nytår til dig og dine. Knus Tina

      Slet
  5. Tusind tak for 2016. Tak for skønne indlæg og smukke billeder.

    Varmt og lykkebringende nytår til dig og familien
    Varme knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte Tusinde tak og rigtig godt nytår til dig og familien. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge dig i det nye år. Knus Tina

      Slet
  6. Ih, hvor er det skønt at se alle de sommerbilleder, Tina! Tænk at det hele er grønt og blomstrende igen om få måneder :-) Det er også dejligt at se at 2016 har været fuldt af gode oplevelser for dig.
    Godt nytår til dig og din familie!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana Ja, det er skønt at se tilbage på alle de skønne blomsterminder. Man glemmer meget af det, så godt at kunne hente dem frem igen. Jeg glæder mig til at følge dig og dine smukke omgivelser sydpå. Rigtig godt nytår til dig og din familie. Knus Tina

      Slet
  7. Kære Tina, Så flot det hele. Rigtig godt nytår. Kh til jer alle fire fra Claus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Claus Tusinde tak og rigtig godt og lykkebringende nytår til digog dine. Skulle hilse tilbage fra de andre Knus Tina

      Slet
  8. Kære Tina

    Sikke meget dejligt der skete for dig i 2016 - og sikke skønne fotos. Jeg håber der sker mindst lige så meget godt i 2017. Synes det er rigtig spændende med dit firma og jeg glæder mig til, forhåbentlig, at få hilst på dig i løbet af 2017...om ikke andet så til CPH Garden, som jeg glæder mig vanvittigt til at opleve.

    Godt nytår.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther Ja der er sket rigtig mange dejlige havemæssige ting. Flere end jeg egentlig huskede, så er det godt at se lidt tilbage. Tusinde tak, jeg er glad for, at du kunne lide fotos. Jeg håber også, at vi endelig mødes IRL ,om ikke før så helt sikkert til CPH Garden, jeg glæder mig så meget. Godt Nytår. Knus

      Slet
  9. Et godt nytår ønsker jeg dig og dit firma. Tak for dine højdepunkter dem nød jeg her på bloggen.
    Tak for året og alt hvad du gav Tina vi ses til CPH dagene.
    Kh Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Grethe Tusinde tak for din søde besked og tak i lige måde . Jeg glæder mig rigtig meget til at møde dig i dette nye fantastiske haveår. Knus Tina

      Slet