lørdag den 28. november 2015

Julerier part 3

I dag havde jeg min første åbne julehavedag. Det var så hyggeligt, heldigvis holdt regnen op da vi åbnede. Heldigvis trodsede en del vejret. Det klarede heldigvis op da vi åbnede julehaven..
Jeg har i år lavet mange dekorationer i naturting, men der skal rødt og guld til i julen.  Så jeg har leget lidt dejlige julefarver. 


Det sjove var, at disse dekorationer var dem der blev solgt hurtigst.


Kalenderlysene var populære.

 
Men også adventsdekorationerne 

 
Det med traditionsting fornemmer jeg helt sikkert, det er i højsædet. Her adventskrans med bør fra tjørnehækken, lærkekogler, fyrrekogler, ellekogler , mos og bog. 


Julet træ af lærkekogler.
 
 
De forskellige dekorationer.


Juletræerne i grene og kogler.

 
Lidt stemningsbilleder fra haven
 
 
Old English vasen
 

 
Dekoration på bænken
 
 
Del af vores gamle syren, julepyntet
 

Årets dørkrans i mos, snebær og fyrrekogler.
 
God søndag derude.
 

14 kommentarer :

  1. Det ser flot ud, håber du havde mange besøgende, og at du fik solgt nogen af dine fine dekorationer.
    Jeg håber, du ser mit indlæg for i dag, der er rigtig mange roser med, det regner jeg med, at du gerne vil se.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Tusinde tak, der var heldigvis en del, der trodsede vejret. Men det klarede heldigvis op da jeg åbnede haven. Der blev hygget, drukket gløgg, spist æbleskiver mm og jeg fik solgt fint. Men bedst af alt at snakke med alle de søde folk. God søndag. Kh Tina

      Slet
  2. Hvor dejligt at du havde en god dag og at det var velbesøgt. Mange spændende dekorationer har du fået lavet og det ser rigtig hyggeligt ud i din julehave. Bænken med den flyvende engel synes jeg er rigtig sjov, et godt og munter indslag.
    Kh. Kirsten
    Fortsat god wekend i julehaven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten Tusinde tak, det var også helt fortryllet da mørket sænkede sig. Jeg har nemlig en svaghed for lyskæder :-). Vil prøve og se, om jeg ikke i næste indlæg kan vise lidt lysbilleder, skønt det kan være svært at gengive. Ja englen er sød ikke? Har den fra en forretning hvor den blev kasseret som julepynt. God søndag. Kh Tina

      Slet
  3. Hvor har du været produktiv, Tina! Sikke mange fine ting du har lavet :-) Godt at høre at du havde en god dag i går. Jeg ønsker dig flere gode julehaveoplevelser!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana Tusinde tak. Ja det var en dejlig dag. Jeg napper lige en åben have dag mere på søndag. God søndag på trods af, at den står i sorgens tegn. Kh Tina

      Slet
  4. Kære Tina.Dejligt at høre at du havde en rigtig skøn julehavedag...................og også fik solgt lidt af dine flotte dekorationer.Jeg viser også hvad jeg fik dagen til at gå med i går.Men kors hvor man sviner når man laver juledekorationer.
    Håber også at vejret er med dig næste uge.
    Og rigtig god advent til dig og dine knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Tusinde tak, det gik heldigvis godt både med vejret og gæster ;-) lad os håbe vejret også arter sig på søndag. Jeg har ikke været så meget på bloggen, men skal helt klart ond og se hvad du har lavet ;-). Ja det sviner og roder når man er kreativ, manden glæder sig også til jeg er færdig. :-). Knus Tina

      Slet
  5. Dejligt at høre at din første åben julehavedag var velbesøgt. Jeg kan sagtens forestille mig at nogle af dekorationerne med rødt og guld gik som varmt brød, men alle dine ting er så fine.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Ulla, det var så hyggeligt også med lysene da mørket faldt på. Synd man ikke rigtig kan gengive det på billederne. Det bliver ikke helt det samme. Knus Tina

      Slet
  6. Kære Tina, hvor er det smukke ting, du har lavet! Dejligt at du havde en god dag og mange besøgende. Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Gitte, ja super dag, glæder mig nu til søndag, hvor der er åbent igen. Kh Tina

      Slet
  7. Hej Tina, din have må ha været helt eventyrlig. Desværre nåede jeg ikke forbi, men jeg har nydt hvert et billede. Bænken er så smuk og det er din lysekrone i Orangeriet også..Har den farvede prismer ?
    Kram og kh fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Linda, der bliver lidt fortryllet når mørket sænker sig og lysene tændes. Du har stadig chancen til at komme forbi da jeg jo holder åbent på søndag igen. :-) ja prismerne er det de kalder rosa men jeg synes nu mere de er bordeaux. Men fine er de, det var det med farven jeg faldt for ;-). God aften Knus Tina

      Slet