mandag den 18. december 2017

Snart jul

Så er det snart jul igen. Hvert år synes den at komme hurtigere end forventet. Det er slet ikke som da man var barn. Der kunne tiden bare ikke gå hurtigt nok. Her er der slet ikke nået noget som helst bortset fra oppyntning af haven.

Haven stod klar til vores Åben Julehave. Det var en dejlig eftermiddag med over 40 besøgende som nød gløgg, the, kaffe og æbleskiver. En del fik ligeledes dekorationer  eller havepynt med hjem. Der var nemlig mulighed for at købe de sager som vi har i vores nyåbnet Webshop.



Jeg planlægger at udvidde sortimentet med endnu flere skønne haveprodukter, så hold øje med webshoppen.


I denne mørke tid nydes julelysene ekstra meget og jeg nyder i særdeleshed stenbusterne i lysets skær. 
Indendørs er der endnu ikke blevet julet såmeget. Der har været lidt familiemæssige udfordringer og dødsfald. Men juletræet står nu klart i stuen og lyser op. 


Jeg har i mange år drømt om et juletræ pyntet helt i hvidt. Da jeg for noget tid siden fandt fehår vidste jeg , at i år skulle det være. Et træ med snekugler, snefnug, ballerinaer og roser som i den skønne Nøddeknækker ballet. Foden er den skønne tromme fra Peters-jul. 


Den er lavet i genbrugstræ og er smukt dekoreret. Du kan finde Peters-jul på Facebook. 

Jeg håber, at I har fået og får julet både ude og inde. 


17 kommentarer :

  1. Hej Tina
    Det ser flot ud, men er fehår ikke temmelig brændbart? Det lærte jeg, da jeg var barn, det er godt nok også mange år siden :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Tak Lisbeth Det er sikkert møgbrandfarligt. Men jeg tænker at det er den lametta jeg plejer at bruge også. Jeg har kursus i både brandslukning og førstehjælp så jeg er hurtig på benene. Vi lader det aldrig alene og har en spand vand og gl tæppe stående. Men julen er en farlig tid med julelys og tørre dekorationer. Håber alt vel hos jer. Her har der været lidt udfordring med flyt af svigerforældre og tømning af deres hus og dødsfald. Men det bliver alligevel jul i det lillle hus på Amager. Jeg kigger snart ind på bloggen . Knus Tina

      Slet
  2. Juletræet nøjes jeg med at beundre højlydt, når andre har pyntet det fint 🌲 God jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie her slipper jeg ikke selvom børnene er store,😉 men jeg holder også af at pynte . Rigtig dejlig jul til dig og din familie. Knus Tina

      Slet
  3. Hej Tina.
    Du har helt ret i år ventetiden til jul ændre sig fra barn til voksen.
    Jeg er helt med i år, selvom tiden er gået stærkt. Tror der er fordi jeg ikke skulle gøre haven vinterklar, så næste år er det nok forbi igen.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Hvor dejligt at høre, at du har fået nået det du ville. Det bliver spændende , er det ikke jeres første jul i huset? Eller husker jeg galt? Ja man kan sagtens bruge en del tid på vinter og julehaven 😉 men hyggeligt er det. Rigtig glædelig jul til dig og din familie samt de 4 benede. Knus Tina

      Slet
  4. Kære Tina.
    Hvor er der smukt pyntet i både orangeri og i haven.
    Dit juletræ er helt eventyragtigt. Trommen er meget smuk, de har meget smukt i Peters Jul. Vi ønsker dig og din familie en rigtig glædelig jul.
    Kærlige tanker fra John og Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære John og Eliane Tusinde tak for jeres søde ord. Haven er den der er gjort mest ud af i år. Men det blev da til et juletræ 😄 rigtig glædelig jul og godt nytår knus Tina og Hans

      Slet
  5. Kære Tina, hvor er det bare blevet smukt, dit juletræ - kan rigtigt godt lide det hele.
    Dejligt at høre at jeres åben julehave var velbesøgt, der er også smukt pyntet op i haven hos jer - du lægger et stort arbejde i det, så dejligt at folk kommer og nyder det hos jer.
    Hvor trist med dødsfald, det giver altid lidt udfordringer på flere måder.
    Nu vil jeg ønske jer en rigtig dejlig og glædelig jul.
    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Ulla Tusinde tak for din søde besked. Jeg slapper simpelthen af med at lave juleudsmykning og tænk der var mere pyntet udenfor end indenfor :-) Det er så dejlig en måde at ønske god jul på at invitere folk fra nær og fjern.Jeg var også godt tilfreds med juletræet, tænker at det måske i gen i år bliver hvidt.Ja der er har været ret meget at gøre i forbindelse med flytning af svigerforældre og dødsfaldet. Men nu er vi ved at være igennem og ser frem til et skønt forår. Jeg ønsker dig og Malcolm et rigtig godt nytår! knus Tina

      Slet
  6. Rigtig glædelig jul.
    Håber i havde en smuk aften og i nu nyder juledagene.

    Knus fra nord
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. P.s
      Glemte at skrive jeres træ er bedårende.

      Slet
    2. Tak kæreste Charlotte vi havde en skøn jul, håber I havde det samme. Nu ser vi fremad mod lidt forår. Tak jeg var glad for træet, tror at det skal være hvidt igen i år. Rigtig dejlig nytår til dig og din familien. Knus Tina

      Slet
  7. I det hele taget synes jeg tiden flyver jo ældre man bliver.
    Stod op kl. 7.30 i morges og tænkte "Yes, for en god lang dag jeg har til at lave lige det jeg har lyst til..... nu er klokken så allerede 17.30...hvor i alverden blev dagen af?

    Nå men jeg vil ønske dig og dine et godt nytår - og håber vi ses i 2018....ellers må jeg jo forbi webshoppen...for den der kat SKAL jeg have :) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther Rigtig godt nytår! Ja tiden er også løbet hurtigt her.Jeg har en sød kat som søger et godt hjem så du siger bare til ;-) knus Tina

      Slet
  8. Kære Tina.
    Du og din familie ønskes et godt og lykkebringende nyt år.
    Jeg ser med glæde, at du er tilbage på bloggen. Var lidt bekymret, men kom så til at tænke på hvor stort et arbejde det er at tømme et hus. Vi har brugt hele efteråret på min svigermors hus.....og på hende. Hun er pludselig blevet dement. En uhyggelig sygdom.
    Sender mange kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane Tusinde tak og i lige måde. Håber at I har overstået tømning af hset. Det er et stort arbejde. Håber også at din svigermor har fået et godt sted at bo. Vi har heldigvis afleveret huset til de der har købt det. Nu håber vi snart på noget forår og varme. Det ville gøre godt, ikke? Knus til dig og John

      Slet