lørdag den 16. april 2016

Verdens bedste bloggere

Er havebloggere, det er der slet ingen tvivl om. Den venlighed og interesse man altid møder i denne virtuelle verden er bare unik. Jeg har længe ønsket mig rosen Odyssey, så stor var glæden da den var blandt de roser som Claus Dalby reklamerede for hos Bilka. Jeg skyndte jo mig afsted til Bilka, skønt jeg ikke bor lige ved siden af. Desværre havde de den ikke der. Men så meldte der sig en rosenfe på banen: Linda med bloggen Casa Rosa. Hun havde sat sig for at skaffe Odyssey til mig. 


Og se hvad der kom med posten: Et stykke vidunderlig Odyssey, Tusinde tak søde Linda, hvor var det bare så sødt og storartet af dig. Alletiders haveveninde og rosenfe. Den er nu plantet i det historiske rosenbed i området med Blue Moon og Rhapsody in Blue. 
Ellers har den stået på små projekteri haven. Skamlen som min nye zinkbeholder står på er blevet malet. 


Den så lidt trist og afpillet ud.


Nu har den fået nyt liv med sort vindues maling. 


Det historiske rosenbed som om sommeren er i rosa, blå og violette farver, er helt gult og hvidt her om foråret. Stjernemagnoliens første blomster er sprunget ud og hyacinter, kejserkroner og narcisser er godt på vej. Sidenhen kommer der gule og hvide tulipaner. 


En af dette års nye narcisser er denne vidunderlige IcekIng. En dejligt fyldt narcis. 



Her hyacinten Yellowstone med tete a tete som nabo. 


Mit lille gods bed blev også færdig med udvidelsen, så der blev plads til en ekstra rose. ;-) Jeg blev helt forelsket da jeg så rosen Wedding piano præsentereret af Claus Dalby. Så måtte der indkøbes roser igen. Jeg tror at denne  Wedding piano vil tage sig godt ud i selskab med roserne Claus Dakby og Kronprinsesse Mary. 
Der røg to mere med som der så imorgen skal findes plads til :  Blue Parfume og Albertina. 


Idag blev også bænken ved søen færdig. Metal rammen har stået fedtet ind i brun sæbe så al gammel maling let kunne fjernes. Den har nu fået Hammerlite på rammen og vinduesmaling på brædderne, der udgør sædet. Som I kan se blev den hvid. Jeg besluttede at beholde den farve den kom med. 
 


Efter en der synes, at det er hårdt at være have hund, så er det godt, at men kan hoppe ind i orangeriet og få en lille lur.

Lad håbe på lidt tørvejr i morgen, selvom der annonceres regnvejr. Rigtig god søndag. 



24 kommentarer :

  1. Hej søde Tina.
    Det var en glæde at kunne hjælpe dig med at få Odyssey hjem til dig og at den så skal stå i det historiske bed, der kommer den til at passe fint.Du siger bare til en anden gang.
    Man kan altså nemt blive lokket ud i noget roseri med alle de nye skønne der er på markedet. Hvis du har lyst til at komme med over til JAS en dag så finder vi ud af det, det kunne være så hyggeligt.
    Jeg er helt syg med din bænk, hvor er den fantastisk smuk.
    Her er der også en meget træt havehund, der er væltet i sofaen..det er hårdt at skulle holde øje med alting i haven. Hos os er der sket rigtigt meget i dag, men det kommer du til at høre mere om i mit næste indlæg.
    Masser af solskindshilsner fra Linda og Alma

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Linda Det var bare så sødt af dig, er dig evig taknemmelig.Har ønsket mig den så længe. Der er efterhånden en del nyere roser i det historiske bed, men det gør ikke noget sålænge de passer ind. De historiske er så store og dominerende, så lidt andet nyt og mindre er super fint. Jeg ville meget gerne med til JAS, det ville være skønt. Der er marked på Sanderumgård i starten af maj, det er også på Fyn. Det var måske en ide?
      Tusinde tak for ros til min bænk, jeg er selv blevet så glad for den. Ja de er så skønne de have hunde, de skal følge med overalt ;-) men de har sikkert godt af al den friske luft. Glæder mig til at høre om alle de ting du har fået ordnet i haven. Knus Tina

      Slet
  2. Kære Tina. Det var godt du fik rosen. Jeg har forespurgt ved bilka i Esbjerg og spurgt af om de kunne skaffes - det ville de undersøge - jeg har desværre bare ikke hørt fra dem.
    Ja der er mange planter man kan fristes af utrolig mange - så man skal virkelig passe på at der ikke lige pludselig går shop amok ind, den del er jeg slet ikke god til at passepå, så der kommer altid "lidt" mere med end planlagt...
    jeg hørte for et stykke tid siden at hver husstand brugt gennemsnitlig 500 kr pr år på en planteskole .... øhh det er absolut ikke mig -

    Men det er dejligt at være derude i det lille himmerige på jorden.
    Godt farvevalg for den smukke bænk og den kommer rigtig til sin ret.

    Ja her er hunden også træt og gået til ro - det er hårdt at have ferie :-)
    Kh
    Jack og Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten Ja, jeg var godt nok heldig med den hjælp jeg fik, desværre havde de den ikke på hjemmesiden. Jeg håber de finder ud af, at få den hjem til dig. Jeg bruger normalt heller ikke så meget på planteskolen. De er alt for dyre og jeg har fået så meget i dårlig kvalitet og forkerte varet. Jeg bestiller hellere på nettet og via Den Blå Avis, det er mere til min penge pung.
      Jeg kan dårlig heller komme ind om aftenen, tak Kirsten jeg var noget i tvivl mht farven , men nu valgte jeg den som den kom med. De bliver trætte de små firbenede venner. Fortsat god uge knus til dig og Jack. Kh Tina

      Slet
  3. Hvor er det skønt at kunne hjælpe hinanden! Du har ret der er et helt specielt fællesskab blandt havebloggere. Det er sådan en skøn tid lige nu, hvor man kan se haven udvikle sig og man kan få lavet små projekter. Jeg har forresten besluttet mig for at holde åben have for første gang, jeg er enormt spændt på det. God søndag kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Maria, ja det er et pragtfuldt univers som vi skal værne om. Jeg er så enig med dig, det er bare den allerbedste tid havemæssigt, luv it ;-).
      Hvor lyder det hyggeligt med åben have, hvor omtrent i landet befinder du dig? Jeg må vist lige ind på din blog, kender jeg dig ikke fra Insta? Hav en dejlig uge knus Tina

      Slet
  4. Du har helt ret i, at havebloggere er dejlige mennesker. At inspirationen fra deres blogs også kan koste os penge ;-) kender vi vist allesammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marie Ja det er vidunderligt, jeg tror ikke, at jeg har brugt så mange penge på haven som de sidste par år. Ønsker dig en vidunderlig uge. Knus Tina

      Slet
  5. Hej Tina
    Tillykke med Odyssey, godt Linda hjalp dig, så du kunne få den. Lidt andre roser fik du også, med roserne har det med at gribe om sig. Wedding Piano har jeg også spekuleret i, nu må vi se :)
    Hvor er din hvide bænk blevet fin, den lyser smukt op ved spejlbassinet. Nu er du foran, jeg har ikke magnolia i blomst endnu.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Tusinde tak, ja det var storartet af hende, er så glad for den . Håber, at du får din sweet pretty. Jeg er spændt på den Wedding piano, faldt pladask for billedet og den vil passe så fint med Claus Dalby og Kronprinsesse Mary. Så på Facebook at jeg ikke var den eneste der havde fået den ide.
      Tak mht bænken , den er jeg også blevet så glad for. Jeg glæder mig til at sidde der og nyde sommet udsigten. Hvad det er helt vildt mig foran ? Det plejer jeg aldrig at være havemæssigt, synes altid vi er bagud her tæt på Øresund. Men stjernemagnolien er tidlig . Idag sprang den første Brushfield Yellow Camelia blomst
      ud :-)
      PS: Tak for hint omkring duft af roser på min rosenside. Hav en dejlig uge knus Tina

      Slet
  6. Tillykke med din Odyssey, det var sødt af Linda. Jeg tænker at vi er mange der har fået lige netop den rose på ønskesedlen efter at Fru Høneballe har vist så mange skønne billeder af den. Jeg blev også vældigt fristet af "Wedding Piano", men da jeg havde fået den lagt i "kurven" og fragten på, så syntes jeg alligevel at den blev for dyr. Ak ja.
    Flot med sort maling til skamlen og dammen ser bare fin ud.
    Knus og god søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Ulla , den er bare vidunderlig den Odyssey, glæder mig til at se den vokse op. Lisbeth har været en god ambassadør for den, det er helt sikkert. Wedding piano den var da bare viskøs på billedet , glæder mig til at se den brede sig ud. Jeg må indrømme, at mine tøj penge nu går til planter, kan bare ikke lade være. De gør mig så glad de blomster og plantet :-) tak synes også at det hjalp på skamlen og søen, ja der er inspiration fra Frk Anemone haven. Jeg hat nemligkigget med lange blikke på dine og Mr Ms indslag om jeres sø. Knus og rigtig god uge.Tina

      Slet
  7. Havebloggere er fantastiske mennesker. Tillykke med din Odyssey :)
    Din hvide bænk er blevet rigtig fin, synes jeg.

    Hav en dejlig søndag.

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther Tusinde tak , I er vidunderlige i havemennesker ! Tak tror og håber, at vi bliver rigtig glade for bænken. Knus Tina

      Slet
  8. Hej Tina!
    Ja havebloggere er særlige, jeg tror heller aldrig jeg har befundet mig i sådan et positivt univers.
    Og du har ret Linda er en sand rosenfe, hun har også hjulpet/tænkt på mig i forhold til at sende roser, de minder lidt om dine- yndige og velduftene<3
    Hvor er dit historiske bed også flot på denne årstid. Og bænken meget SMUK.
    Stort klem og godt med nussen til Zeus, han er der for lækker som han putter sig der:-)
    Her står det ned i stænger med jævne mellemrum, så i dag er det bare afslapning og sådan lidt rundt omkring på må og få, det er egentligt rart:-)
    1000 tak også rigtig god søndag til dig:-)
    Kram Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette Tillykke med idag :-) Det bedste er at have mødt alle jer vidunderlige folk, det betydet mest. Linda er bare kanon rosenfe, så dejligt af hende. Tak det er dejligt at høre omkring rosenbedet, da jeg har lavet alt fra bunden. Zeus hilser og siger tak , han elsker nus og kram. Fortsat god uge knus Tina

      Slet
  9. Godaften Tina.Er lige vendt hjem fra det jyske hos min søster Gitte.Vi skulle fejre hendes datters 18 års dag.
    Og sjovt nok havde jeg en Odyssey rose med til Gitte.Så nu er vi vist mange der har den smukke rose.Og havebloggere er bare så søde og gavmilde........dejligt at være en del af dette univers.
    Og din lille skammel er bare blevet så flot med den sorte farve.
    Fik du set mit nye dråbebed ?Har jo tænkt at Odyssey skal deri.
    Og tror da også at min Kronprinsesse Mary skal i mit gul/hvide bed.
    Har du tænkt dig at komme til Plantemarkedet på næste søndag........det er jo flyttet til Søborg.Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Håber, at I havde en dejlig tur i det jyske. En dejlig gave du havde med,er sikker på at hun blev glad. Tak søde Jette synes også, at det pyntede på skamlen. Jeg følger med i dit dråbebed kan du tro ;-). Det bliver så fint .Har du fået de gule lupiner igen? Eller har du brug for børn? Mary vil være perfekt i dette bed.
      Jeg når nok ikke til plantemarked, får ny svigersøn på besøg til frokost næste søndag. Knus Tona

      Slet
  10. Hej Tina. Ja, have-bloggerverdenen er fantatisk. Jeg synes også, man oplever så mange positive og venligte medbloggere og man bliver altid i godt humør, når man er med herinde! Du er vel nok heldig at få den rose, du så meget ønskede dig. Det bliver rigtig flot, når dit bed er plantet helt til. Jeg synes, den hvide bænk er blevet flot. Det var nok godt, du valgte den hvide farve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birgitte Tusinde tak, jeg synes at også er vidunderligt med alle de kommentarer der kommer.
      Det var storartet af Linda, at skaffe mig rosen :-)det bliver godt når det hele vokser til, sikke en oplevelse at sidde på bænken og betragte det hele.Tak håber det var ok med valget om art male bænken hvid. Ønsker dig en dejlig ige. Knus Tina

      Slet
  11. Hei, Du har en vakker blogg, en nydelig hage og en bedårende liten mops! Så koselig! Ønskedrøm deg en avslappende og fin søndag med en klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birte Hvor dejligt at høre fra Norge, velkommen til og tusinde tak for de flotte ord. Ønsker dig en vidunderlig uge. Knus Tina

      Slet
  12. Hej Tina. Hvor er det dejligt at du fik hjælp til rosen . Har også købt Wedding Piano, da jeg læste om den på Claus Dalby´s blog. Lidt øv når jeg nogle dage efter alligevel lavede ordren i Tyskland, så kunne jeg have sparet portoen :D Glæder mig vildt, til at se den i fuld flor til sommer.
    Sikke dejlige projekter du har gang i og skønne inspirerende billeder fra dine smukke have
    Dejlig aften til dig
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne Ja, det var så skønt af Linda, glæder mig til rosenblomstringen starter. Det bliver spændende at se Wedding piano i blomst. Nogle gange er man lidt hurtigt, tænk nu hvis der blev udsolgt. ;-) Tak for de flotte ord, ønsker dig en dejlig uge. Knus Tina

      Slet