tirsdag den 8. august 2017

Kampen for sommer

Vi er vist alle enige om, at denne 2017 sommer ikke helt har budt på det vi har ønsket og forventet. Men regnen har ikke kun været skidt og har også givet energi til sarte vækster. Den har tillige lokket fjender frem i form af dræbersnegle som er blevet ekspederet videre.


I morges var vejret så skønt og lyset så fint. Så jeg satte mig på bænkene rundt omkring og tog billeder. Det kom der de her billeder ud af

Det var vidunderligt at møde solen og varmen igen 

 Her er den skønne græs som jeg fik af Ulla (Frk anemone) og Malcom

Jeg nyder at sidde på bænken og nyde det tidlige morgenlys.


Orangeriet er et yndet motiv
 Her er Louis XVI eller Nigrette som den også hedder. Her er det Solkongens navn der bruges.

Jeg fandt de mest vidunderlige kurve i Frankrig da i var på ferie ved Middelhavet . Her er en af dem. 


10 kommentarer :

  1. Hej Tina
    Ja der er ikke meget sommervejr i år, i går var også her en af de gode dage, hvor jeg gjorde som du,satte mig på bænken og nød udsigten.
    Fine billeder fra din have.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth tak, vi har også været så glade ved at være sydpå . Det er 5 år siden sidst. Men intet skår udsigten fra bænken derhjemme. Tak for din kommentar. Knus Tina

      Slet
  2. Hej Tina.Dejligt med lidt nyt fra dig.Og en tur sydpå lyder da ikke så tosset.
    Dejlige billeder du fik taget i dag i din skønne have.Her har jeg travlt med at planlægge flytning fra mit lille gods.Har jo fået en god lejlighed med altan.
    Rigitg god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Det går over stok og sten i øjeblikket.Det var så skønt at få lidt af sydens varme. Det er snart mange år siden.Dejligt at høre, at du har fundet en lejlighed og så med altan så du kan have lidt krukker mm. Håber, at du har fundet nogle gode ejere til dit smukke gods. Knus og kram Tina

      Slet
  3. Ja det er med at nyde de få gode stunder vi har i år :-)
    Sikke en flot krukke og du skriver du fandt flere :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lene Ja vi kan ikke klage, vi har virkelig haft så godt vejr i Frankrig og så komme hjem til fint vejr nu. Man føler sig som lykkens pamjulefis ;-)Ja de har de skønneste loppeting i Frankrig. Knus Tina

      Slet
  4. Kære Tina.
    Sikke en skøn have I har. Det er groet rigtig godt til rundt om søen.
    A pro po Kameliaer, så er den smukke hvide flyttet op til Lone Hall og de er blevet gode venner. Den store skønne røde jeg har skal sælges, jeg har bare ikke haft tid endnu.Jeg har en lysegul og en mindre rød tilbage og de må gerne blive her.
    Vi har haft en rimelig sommer lige her i Odense N. Men jeg kan godt se at vi nok ikke har haft så meget sol, for dahliaerne blomstrer ikke så flot som de plejer.
    Vi har besluttet os for at det er sidste år med dahlia. Så vil jeg gerne have nogle af de skønne nye Echinacea, de kan stå i krukkerne længe.
    Sender kærlige tanker Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Eliane Tusinde tak, ja det går faktisk godt med at gro rundt om søen. Hvor er det dejligt, at dine skønne kamelier har fundet et godt hjem. Det er altså også lidt af et arbejde med de Dahlia. Jeg var også grundet udstillingen i Valbyparken forsinket med at plante mine. Men nu er de begyndt at blomstre, ville nødigt undvære mine Cafe au Lait som lyser så dejigt op. Håber I begge har det godt. Knus til dig og John

      Slet
  5. Kære Tina, der er ikke noget som en stille stund på en bænk i haven:O) hold op hvor er jeres sommerfuglebusk bare stor og flot.
    Hvor må det have været skønt med en tur til det franske :o)
    Knus fra mig:o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda Hvor dejligt at høre fra dig, jeg har tænkt meget på hvorledes det går med din udvidelsen af Casa Rosrn. Et er sikkert det bliver super flot som alt andet du stikker fingre i. Ja den sommerfuglebusk har godt kunne lige at stå der. Jeg klipper den ellers godt ned. Der er blevet skønt omkring søen, så vi nyder ofte en lille stolle stund der. Vi havde en vidunderlig tur til Frankrig. Det er også 5 år siden vi sidst var i Sydfrankrig. Knus Tina

      Slet