lørdag den 20. maj 2017

Gæstebud i orangeriet

   Dette er et sponsoreret indlæg, men alt hvad jeg skriver er fra egen erfaring og oplevelse.  


   Mit vidunderlige orangeri, fra Pavillon Danmark,  har mange funktioner her i haven. Tidligere har   
   jeg skrevet om orangeriet som vinterhotel for citrustræerne og vuggestue for frølinger men
   noget af det som jeg synes er den største luksus, er 
   at pynte op til gæstemiddag.

   Idag var en af de dage hvor jeg hyggede mig med det jeg synes er den allerbedste luksus. At indrette
   orangeriet til gæstebud og middag. 

   Vejret var perfekt til at kreere en lille dekoration. Der skulle naturligvis bruges syrener. Nu er de endelig 
   sprunget ud. De har været savnet. Så det var skønt at beruse sig i deres duft. 

   Borddekorationen blev naturligvis fremstillet i min porcelænsopsats. Foruden de vidunderlige syrener,        
   blev nogle af de sidste tulipaner brugt.

    Blomsternes farver står fantastisk til lysekronens prismer. 

    Hele orangeriet duftede vidunderskønt af friske syrener. 


   Det er uden tvivl den bedste tid på året.

    Der blev dækket op med mine ynglings tallerkner, stellet Flora Laila.


   Det er nemlig malet af min elskede mor, som desværre glæder himlen med sin nærværelse. Jeg  
   synes de fine blomstermotiver passer så fint til orangeriet. 

    De små putier på opsatsen står og glæder sig til gæsterne kommer. 



   Så venter vi bare på at gæsterne indfinder sig i vores vidunderlige grønne spisestue.
   God weekend. 




10 kommentarer :

  1. Fantastisk sted I har og ikke mindst til hyggeligt samvær med venner. Det er en så smuk bordopdækning du har lavet, det er du bare god til :-).Jeg er sikker på, at det blev en dejlig aften med mange timer ude i orangeriet :-). Knus Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Mette, det er så dejligt at gå og nusse med det man allerbedst kan lide og så tror jeg at det er en dobbelt glæde for gæster, at komme til en pyntet bord. Det behøver ikke være denne størrelses opsats altid, men det er sjovt at lege med. Knus Tina

      Slet
  2. Må altså bare sige smukt med smukt på.
    Håber i havde en fantastisk aften

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak og knus til dig. Nu skal jeg snart ind og se på dit studenter indlæg igen. Datteren her bliver student den 21 juni. Jeg kan huske, at du havde så mange flotte og kreative ting til denne dag. Knus Tina

      Slet
  3. Det ser aldeles dejligt ud, syrenerne er skønne og du er virkelig dygtig til at lave borddekorationer. Håber I havde en skøn tid sammen.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Ulla, det er skønt at kunne smovse sig på den måde i syrenerne og hvilken duft der kommer. Det var skønt. Hils Mr M . Knus Tina

      Slet
  4. Heldige gæster at blive forkælet i jeres smukke orangeri. Skøn blomsterdekoration, og de yndigste tallerkner, kan godt forstå at de er højt skattet.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Anette for de smukke ord, ja de tallerkner er højt skattet. Så jo min mor sidde og male dem derhjemme ved spisebordet. Da de var færdige brugte hun dem ved festlige lejligheder hvor hun også pyntede op med blomster, ofte lathyrus, som hun holdt meget af. Knus Tina

      Slet
  5. Svar
    1. Tusinde tak Esther , hav en dejlig søndag 😊 Knus

      Slet