lørdag den 18. marts 2017

Sammen med Tante Grøns udgivelse af Cottagehave Tante Grøns Haveunivers kom foråret!

Så er vi godt igang med første forårsmåned. Jeg elsker marts skønt den er travl med mange gøremål i haven og med tre familiefødselsdage i rap.


Men hvor har marts været længselsfuldt ventet som aldrig før eller synes vi det hvert år? 



Det spirer i et væk og lover godt om alt der er i vente. 


Nu glæder jeg mig også stort til tulipanerne. Det er altid spændende at se, for jeg har hvert år glemt præcis hvad jeg har sat. 



Alle frø som er sået ude i orangeriet er godt igang og bliver snart priklet om. De er glade for alt det lys der er i glashuset. Det bliver så dejligt med alle de plantet, der skal bruges til at fylde bedene op. 



En anden forårsbebuder som jeg har ventet på med længsel er Tante Grøns nye bog : Cottagehave Tante Grøns haveunivers. Den udkommer på  mandag den 20 marts. Det er en anderledes havebog, skrevet med hjerteblod, sorte negle, sorg og glæde med stor passion og respekt for naturen. 



Tantes alias Jytte Aggerholm Justesens boblende sprog fortryller og binder en til bogen fra start til slut.
Bogen er en ven for livet. Den kan købes online hos Gyldendal og Saxo og i resten af Skandinavien på Adlibris.com. 

Rigtig dejlig marts til jer alle! 


12 kommentarer :

  1. Hej Tina
    Det lyder spændende med Tante Grøns nye bog. I dag har der ikke været meget forår i luften, selvom solen har skinnet har det været meget koldt.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Der er en skøn bog med vidunderlige billeder, nej det virker som lidt drinkskortet vejr , men mon ikke der kommer det det skal. ? Håber det knus

      Slet
  2. Kæreste Tina.

    Tænk, jeg synes også, at vinteren har været ekstra lang iår. Men ved nærmere eftertanke, synes jeg det vist hvert år. Marts er også en speciel måned, hvad mange familiefødselsdage angår her. Og så er det jo også måneden, hvor vi for alvor kan få ryddet op på vinterens triste efterladenskaber, og få skudt det nye haveår i gang. Ofte en ret travl måned for os haveelskere.

    TUSIND tak for alle dine fine ord og den flotte omtale af bogen. Dine ord glæder langt langt mere end du aner. '

    Knus og stort tillykke til alle fødselarene

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Jyt Tusinde tak, jeg har det ligesom dig, har sukket og sukket efter forår. Hvor er det bare skønt at foråret endelig er kommet. Tak for alle hilsner til fødselsdagsbørnene, så fik vi den uge overstået, det er hyggeligt men lidt hektisk. Hvad bedre end at starte foråret med din skønne cottagebog. Jeg har slugt den og den bliver en af mine bedste opslagsbøger på lige fod med Den levende have af en hvis herre. Knus Tina

      Slet
  3. Den skønneste bog jeg har læst om Cottagehavestilen. Og som du skriver - i tantens fortryllende og boblende sprog. I love it.
    Håber vi ses igen snart Tina

    knus
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eva Er så enig , den er helt vidunderlig, den står side og side med din skønne bog Haveelskernes have og Den levende have af CD som jeg ofte søger inspiration i. Håber også snart at der er mulighed for at ses. Knus Tina

      Slet
  4. Kære Tina
    Ja det er en helt igennem vidunderlig bog, her vil den også være en ven for livet, og med til at gøre drømmen til endnu mere virkelighed. Siger som Eva: I love it<3
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette ja hun har et vidunderligt fortællergen. Hun er en rigtig storyteller og så de skønne billeder ! Hav en fantastisk dag knus Tina

      Slet
  5. Kære Tina.
    Ja NU er vi klar til foråret... de lune temperaturer og duften "af have" er noget vi altid higer efter på denne tid.
    Skønne ord du giver Cottagehaven med på vejen - tusind tak for det. Ligesom vi har ventet på foråret - har vi også spændt set frem til datoen for udgivelsen. Skønne ord fra jer som læser og kigger med luner rigtig meget.
    Mange havehilsner Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susan Det manglede bare, det er en skøn skøn bog, helt vidunderlige billeder I har taget. Bogen blev slugt i et væk. Håber den får stor succes, det fortjener den. Knus Tina

      Slet
  6. Jeg tror vi har det sådan i marts hvert år....jeg mindes dog stadig med gru foråret 13...hvor vinteren bare blev ved og ved... Jeg husker det så tydeligt, fordi det var dengang lærerne blev lockoutet og det var p****koldt at stå udenfor og "demonstrere"....
    Hvis jeg så havde kunnet bruge en stor del af min "ufrivillige fritid" i haven, så havde det måske været til at holde ud, men der lå sne i haven til et pænt stykke ind i april, så vidt jeg husker. Først 4 dage før lockouten sluttede fik vi lækkert vejr.

    Jeg glæder mig til at få fingre i Tante Grøns nye bog - men det må lige vente lidt...efter mit pengeforbrug i Tyskland...haha :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther Ja det forår husker jeg godt, vi skole stadig betale skolepenge selvom eleverne ikke fik undervisning og foråret lod vente på sig. Heldigvis ser det ud til at vi er ramt ind i foråret ;-)
      Det er svært få råd til det hele når man lige har været på tur ;-) Fortsat god weekend knus Tina

      Slet