tirsdag den 23. august 2016

Skønne roser i august

Heldigvis fik vi en remontering af roserne her i august. Den første blomstring, ja undskyld  mit udtryk fes af som et fyrværkeri. Så jeg har glædet mig meget til at se flere roser. 


Gudskelov kom der flere. Den her er lidt snyd for den er lige købt hos JAS med knop i. Det er Mme Issac Periere. Det er en skøn Bourbon rose i mørk cyklamen farve og vidunderligt lyst gulgrønt løv. 


Jeg må tilstå, at jeg er begyndt at vælge Bourbon roser når jeg skal have historiske, dels fordi de er vidunderlig smukke med skøn duft og dels på grund af remonteringsevnerne. Her er det Mme Pierre Oger. Dens skønne sarte lyserøde kronblade er nærmest helt sølvagtige. 


En anden ny rose fra JAS er Munstead Wood fra David Austin. Den står vidunderligt smukt ved søen .
 

Nu vi er ved Austin roser så kom Gertrude Jekyll også med hjem fra JAS. Den har en kraftig rosa farve og vidunderlig duft. 


Min Portlandsrose Jacques Cartier er gudskelov begyndt at blomstre igen efter den er blevet flyttet i forbindelse med , at vi skulle bygge skur. 
 

En anden rose ved søen er Burgundy Ice. Jeg kan godt forstå dens navn, den får nemlig her i haven et gråligt skær på ydersiden af kronbladene. 


Sweet Pretty blomstrer i et væk, så den er tilgivet, at den kom ind forklædt som Odyssey. 


En anden jeg tabte mit hjerte til er Hot Chocolate som jeg så hos Lisbeth i Høneballehaven. Den kunne JAS heldigvis også levere. 


Comte de Chambord den skønne Portlandsrose er igang med vidunderlig farve og duft.


Schneewittchen fra min mors og fars have har skønt sundt grønt løv og vidunderlige rent hvide blomster. 
 

Den gamle Glorie de Dijon er også sat en med en slutspurt. Den er så anbefalelsesværdig. Så vidunderlig i farve og duft. Den står rigtig fint i læ op af husmuren, det kan den lide. 


Glorie de Dijon, den er så smuk, at den fortjener et billede mere.
 
Sammen med roserne har jeg nydt at pakke mine 1,3 tons show varer ud fra Haddonstone. Jeg besluttede lyn hurtigt, at de skulle ud og integreres i min have, ikke blot stå i display på rad og række.
 

Sådan så forhaven ud efter de fire paller var pakket ud ude på fortorvet fredag eftermiddag.
Lørdag morgen gik indretningen i gang. 
 
 
Men først ventede der lige en tur til container pladsen. 
 

Den skønne gudinde Isis, ægyptisk gudinde for natur har fået plads på piedestal ved søen.


En ananas byder velkommen ved hoveddøren. 
 

En skovnymfe der kan risle med vand ud af munden.
 

Og smukke piedestaler og krukker. Det bliver spændende at se om havefolket vil blive ligeså tosset med produkterne som jeg selv. Hvis man ønsker at se mere så har jeg allerede oprettet en Instagram profil som hedder Havens_Kunst og en hjemmeside er under udarbejdelse. Jeg har brochurer og kataloger hvis man er interesseret i at studere produkterne nærmere. Man er selvfølgelig også meget velkommen i haven.
Så er det bare med at skrive en besked. 

Med ønske om en fortsat god uge til alle! 



17 kommentarer :

  1. Kære Tina.
    Tillykke med din første levering fra England. Det er meget smukke varer og jeg synes du har valgt helt rigtigt, ved at placere dem rundt i haven. Så har de måske allerede fået lidt patina, når man køber dem, og det er et klart plus.
    Tak for billederne af dine skønne roser. Sweet Pretty kom også ind i vores have, forklædt med et navneskilt fra Odyssey. Burgundy Ice er min favorit med det fine sølvskær på ydersiden af blomsten, den har blomstret uafbrudt hele sommeren. Jeg synes din Glorie de Dijon er helt vidunderlig smuk. Så sart i farven.
    Ønsker også dig og din familie en dejlig uge.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane Tusinde tak for dine søde og positive ord. Det lyder som det er gået helt galt med Odyseey og Sweet Pretty. Sweet Preety er skøn men hvis ikke lige er den man har drømt om så....Min Glorie de Dijon er ret glad for den beskyttede østvendte plads i læ. Den er så fin og flot der hvor den står. Hvordan går det med jeres højbede? Tak for gode ønsker, og rigtig dejlig weekend til dig og John. Knud Tina

      Slet
  2. Jeg håber da du får solgt nogen af alle de fine ting. God ide at placere dem rundt i haven så gør de sig meget bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rita Jeg håber også og tror på, at disse vidunderlige ting finder vej til danske haver, for de er skønne forgår ikke i frost og bliver kun flottere med årerne. Tak du har så ret de gør sig flot rundt i haven. Håber alt vel med dig Knus Tina

      Slet
  3. Sikke dog et væld af smukke remonterende roser. De lyser med garanti op i hele have. Wowwww siger jeg bare.......
    Ville ønske mine var så flotte i år....
    Du har godt nok fået mange flotte skønne ting hjem. Jeg tror jeg kunne bruge det hele. Vildt flot. Det skal nok skabe jubel rundt om i de forskellige haver.

    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Charlotte der er mange dejlige roser her og nu, men tager jo også billede når de ser bedste ud. Nogen gange hænger de jo også med hovedet her. Tak for ros, jeg håber at det danske publikum vil elske de fine Haddonstone produkter. Knus Tina

      Slet
  4. Hej Tina!
    Lækre roser du viser! Og godt at høre du har succes med glorie de dijon i år. Min var så grim at jeg klippede den helt ned, med anbefaling fra Linda. Det ser ikke ud til den vil sætte nye skud-så skal have fundet en sund erstatning. God information med de historiske remonterende-bourbon, tak for det!
    Tillykke med leverancen, hvor er det SMUKKE ting. God ide at sprede det rundt i haven, det passer perfekt ind:-)
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette Tusinde tak, jeg tror jeg har fundet det perfekte sted til Glorie de Dijon. Den har det så godt og ser sund ud. Jeg husker da ellers, at det gik så fik med din. Hvad skete der? Jeg har sat min opad en mur østvendt med læ. dDet trives den med. De der Bourbon de er altså noget for sig selv, nok min yndlings historiske rose. Tak for ros til mine smukke Haddonestone ting. Knus Tina

      Slet
  5. Hej Tina
    Lækre roser du viser, det lyder som om, du lige har været hos Jas? Eller fik du en anden til at tage dem med til dig. Gloire de Dijon har jeg heller ingen problemer med, men det er der vist andre, der har. Jas er helst fri for at sælge den, så slem er den. Hot Chocolate har jeg vist fristet mange til at købe.
    Flotte ting du har fået hjem, men det er ikke for en med pensionistløn. Håber du får gang i forretningen.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Nej vd du hvad , hende Jeanette i Dragør som jeg købte med til da jeg , Linda og Jette var hos JAS 1 maj, skulle til rosenfestival på Fyn. Så tog hun med til mig. Glorie de Dijon har i år gået perfekt plads hos mig, den trives. Men jeg har haft flere der er gået ud, så ved den er sart. Hot Chocolate, et var godt set , der er vidunderlig.
      Jeg synes ikke Haddonstone produkterne er så dyre når man tænker på hvorlænge de lever og i forhold til andre tilsvarende produktet. Der er også billige produktet imellem. Tak for gode ønsker. Knus Tina

      Slet
  6. Kære Tina.Hvor er det godt at vores roser viser deres skønhed igen.
    Og du har da mange smukke.Både Burgundy ice-Munstead Wood og Gertrude Jekyll blomstre også her hos mig.
    Og der vist mange der har fået Sweet Pretty i stedet for Odyssey.Min er Odyssey ville slet ikke gro.......så den er kasseret.
    Og hvor er det flotte ting du har fået hjem.Håber salget vil gå godt for dig.den hjemmeside er det kun for dem på Instagram?
    Og kan da se at du her mange smukke dahlia.Har jo lige lavet et dejligt indlæg fra Sofienholm med masser af dahlia og smukke staudebede.Det er bare et fantastisk sted.Har du været der?
    Rigtig dejlige solskinsdage til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette Det var så dejligt at se roserne igen. Det er vist gået helt galt med Odyssey og Sweet Pretty. Tak for dine søde ord og ros. Jeg har lavet en Instagram men for også en officiel hjemmeside . Den et under udarbejdelse da jeg har hyret en professionel til det. Det skal se ordentlig ud. Har ikke været på Sophienholm så glæder mig til dit indlæg. Er lidt bagud pga travlhed på job. God weekend knus Tina

      Slet
  7. Jeg gad nok vide om det også er Sweet Pretty jeg har fået, har mange gange syntes at den ikke helt ligner Lisbeths Odyssey. Dejlige, smukke roser du viser - du skal bare glæde dig over både Gertrud, Munstead Wood og Burgundy Ice, de er næsten et MUST i en rosenhave. Jeg har dem også, Gertrud har jeg haft i 10 år og den er lige fortryllende hvert år i juni når den som en af de første springer ud.
    Tillykke med sendingen af lækker havekunst, det ser flot ud. Held og lykke med salget.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla Mon du også har været uheldig men rosen? Helt uheldig er man ikke når man har fået Sweet Pretty, men når nu man troede det var en anden. Dejligt at høre, at du har så god erfaring med de tre roser. De har også blomstret så fint her så ser kun frem til endnu mere blomstring. Tak for gode ønsker med mit krukkeri ;-) . Knus Tina

      Slet
  8. Hej Tina, Åhhh de smukke roser, Sweet Pretty er da ganske bedårende. Men du SKAL altså have en Odyssey. Jeg er så vild med dine nye ting fra Haddonstone og jeg glæder mig meget til at se dem og mærke lidt på dem, de ser lækre ud.
    Vi må se om ikke vi kan finde en dag snart, vi kan mødes.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda Ja jeg er så enig omkring Sweet Pretty, men nu nærstuderede jeg Odyssey her i weekenden og den er et must. Tak jeg synes også bare Haddonstone produkterne er så fine og det er kvalitet for livet. Gedigne sager. Ja du må komme og se det hele. Jeg har også de fineste fontæne hoveder både løve og skovnymfe. Skal nok snart vise billede af dem . Dem tror jeg du ville kunne lide. Jeg påtænker også at holde et aften arrangement med lidt drinks, hvor man kan se produkterne og få en brochure og katalog med hjem. Knus Tina

      Slet
    2. PS : Du siger bare til når du har tid og lyst. Knus Tina

      Slet