lørdag den 18. februar 2017

Claus Dalbys Haveklub

Et nyt vidunderligt initiativ har set dagens lys. Jeg tror ikke jeg er alene om længe, at have savnet haveprogrammer med tips og inspiration. Men der bliver bare ikke vist meget i TV. 



Derfor er det en fantastisk og glædelig nyhed, at Claus Dalby har lanceret Claus Dalbys haveklub. Et enestående haveunivers man for små penge kan melde sig ind i. 




Der er masser af videos med tips, tricks's og inspiration. Du kan læse mange af Claus vidunderlige bøger on-line, få rabat på hans bøger, komme til foredrag og sågar besøge hans vidunderlige have i Risskov.





Jeg er så begejstret, for man kan logge ind når som helst og fordybe sig i Claus vidunderlige haveunivers. Der bliver nok ikke lavet ret meget andet i denne weekend end at være på besøg i haveklubben. :-) Kom og join klubben på www.clausdalbyshaveklub.dk.


15 kommentarer :

  1. Kære Tina
    Sikkert en super idé for dem, der har brug for det og penge nok. Som pensionist vælger jeg at bruge mine penge på planter i stedet for og få mine egne idéer. Men der skal nok være mange, som vil være med.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth Ja, jeg synes det er en super ide, også selvom jeg ikke er en der har penge nok ;-) Men det er jo en prioritering jeg synes, at jeg får flere og bedre ideer ved at blive inspireret af andre havefolk. Rigtig dejlig aften og forhåbentlig regnfri søndsg. Knus Tina

      Slet
  2. Man kan vel ikke ligefrem sige at det er småpenge det drejer sig om for at komme ind og se en have.
    Jeg er en stor fan af Claus Dalby og jeg har været i hans have 4 gange og vil også gerne havde set den igen for der
    kommer jo hele tiden noget nyt til. Men snart 1000.- om året er for meget videos og tips er ikke de penge værd. Jeg
    lært meget allerede af alt det han har vist os og man kan jo blive ved med at finde det frem. Jeg vil også købe planter
    for de penge og besøge Anne Justes have med en overnatning . Venlig hilsen Heidi Olsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heidi Nu får man også andet en blot et besøg i haven, men hvor vidunderligt, at du har besøgt haven så mange gange. Det er meget information og levende billeder som Claus hidtil har delt ud af ganske gratis så det kan man kun glæde sig over. At besøge og overnatte hos Anne Just er da heller ikke gratis, men vi har jo gudskelov allesammen forskellig smag. Hvor ville det være kedeligt, hvis vi alle var ens ;-) kh Tina

      Slet
  3. Kære Tina

    Jeg synes det er dejligt, at CD har gjort mange glade ved at oprette sin haveklub.

    Personligt vil jeg dog ikke gøre brug af den. For det første vil jeg hellere bruge pengene på planter (Var der nogen, der sagde clematis?...haha...) for det andet, så har jeg erfaret de sidste par gange, jeg har set nogle af hans videoer, at jeg ikke rigtig fik nogen ny viden.

    Hvad angår rabat på hans havebøger, så har jeg allerede de af hans bøger jeg vil have - og jeg har i det hele taget skåret ned på antallet af nyindkøbte havebøger jeg må købe, for nu kan der snart ikke være flere på reolen. Derfor skal det, fra nu af, virkelig være en særlig havebog, før jeg vil bruge penge på den.

    Jeg har ikke set hans have, andet end på billeder, men der er så mange andre flotte haver jeg heller ikke har set endnu, og som ligger tættere på min bopæl, og som ikke koster næsten 1000,- at se.

    Jeg vil ønske dig og de andre, der melder sig ind, rigtig god fornøjelse med haveklubben :)

    Kh
    Esther

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther Det var dejligt at se via Insta at I havde haft en dejlig dag i Skælskør. Nej, jeg kan godt se, at det ville for dig være tosset at melde sig ind, hvis du ikke synes, at man får noget ud af det. Personligt kan jeg ikke få nok havebøger også selvom jeg ikke har plads, så ryger der nogle andre bøger ud. Men det skønne er at flere af hans bøger kan læses on- line i klubben ;-) så fylder de ikke på reolen. Ønsker dig en fortsat dejlig weekend Knus Tina

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Kære Tina,

    Velkommen i klubben og tak for det flotte indlæg. Jeg glæder mig til at præsentere en masse spændende i det nye Forum, og jeg er helt overvældet over den store interesse. Jeg tror, at mange havefolk 'kan selv', men der er mange, der interesserer sig mere for design og indretning end egentligt plantesamleri. Det gælder rigtig mange af de snart 100.000, der følger mig på Instagram, og de over 70.0000, der er på min Facebookside. Kh Claus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Claus Tusinde tak og velbekommen. Jeg håber, at rigtig mange vil deltage i klubben. Jeg var helt væk i dine skønne videoer og fik læst lidt i Hemmelige Haver igår. Rigtig dejlig søndag. Knus Tina

      Slet
  6. Kære Tina.
    Jeg synes det er et dejligt indlæg du har skrevet og jeg synes det er en fantastisk idé Claus har fået. Jeg har med glæde meldt mig ind og er sikker på at få både gavn og glæde af Claus´ enorme viden.
    Rigtig dejlig søndag til dig og din familie.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane Tusinde tak, jeg er så enig, det er en super ide. Jeg glæder mig til mange timers inspiration. Håber I er ved godt helbred. Hils John. Knus Tina

      Slet
  7. Hejsa Tina.
    Tusind tak for du deler og linker. Ja sandt at sige er jeg jo ret ny i have universet og i smitter mig med masser af ideer. Så skal da ind og se hvad ham Claus nu har fundet på at inspirere med.

    Skøn søndag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte Tusinde tak for din kommentar. Jeg synes der allerede er meget inspiration i klubben, men det bliver spændende når de nye videoer kommer efter 1marts. God fornøjelse. Hav en vidunderlig søndag knus Tina

      Slet
  8. Kære Tina!
    Det er et spændende og smukt projekt Claus har skudt i gang. Og jeg er nysgerrig:-) afventer dog lige lidt med hvad jeg gør...
    Ha en skøn skøn dag
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette Ja, det synes jeg også , at det er et skønt projekt, du kan jo kigge lidt med inden du beslutter dig. Knus Tina

      Slet